عباس مهری روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر ستاد خدمات سفر و ستاد مدیریت بحران شهرستان که ریاست آن را فرماندار به عهده دارد، تمهیدات لازم و اقدام های پیشگیری با توجه به وضعیت جوی استان های فارس و یزد برای اسکان مسافران و گردشگران اندیشیده شده است.
وی اظهار داشت: ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور در کنار طریق الرضا (ع) قرار دارد مسافرانی و گردشگران بسیاری علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی و نیز اسکان در آن از این مسیر نیز تردد می کنند.
مسئول ستاد خدمات سفر بخش مرکزی ابرکوه اظهار داشت: در شهر ابرکوه و نیز روستاهای بخش مرکزی اقامتگاه تاریخی خانه آقازاده ، اقامتگاه پنج امامزادگان ، 113 کلاس درس ، چهار پایگاه راهنمای نوروزی هلال‌احمر، 15 اقامتگاه ، سفره‌خانه سنتی ، مجتمع بین ‌راهی و رستوران‌های سنتی ، بوستان‌های فراغه ، گلدشت فراغه و اسفند آباد همچنان شاهد حضور مسافران و گردشگران است.
از 400 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی‌ شده ابرکوه تاکنون 136 مورد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
سه اثر طبیعی، منزلگاه امام رضا(ع)، خانه آقازاده، مجموعه قلعه تیجرد، خانه‌های قدیمی ، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و سرو از آثار تاریخی منطقه است.
از میان 14 شهر نمونه گردشگری کشور ، ابرکوه ، میبد و تفت در استان یزد قرار دارد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.