به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم استاد حوزه و دانشگاه با گرامیداشت خاطره شهیدان به نقش شهید آیت الله صدوقی (ره) و مردم یزد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایستادگی مردم و ولایتمداری آنها موجب شکست توطئه های دشمنان شده است.
حجت الاسلام کاظم راشد یزدی ادامه داد: مردم انقلابی یزد بعد از قیام مردم قم و تبریز در سال 1357 به رهبری روحانیت مبارز در مقابل حکومت ستم شاهی ایستادگی کردند و با تقدیم چهار شهید موجب تسریع در پیروزی انقلاب شدند.
این استاد حوزه علمیه به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته اشاره کرد و مهمترین آنها را، رهبری های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، تکیه بر دین و ارزش ها، حضور مردم در صحنه و هوشیاری در برابر دشمنان ذکر کرد.
راشد یزدی با بیان انیکه ملت قهرمان ایران به شدت در این سال ها در برابر دشمنان به رغم توطئه های مختلف ایستادگی کردند به اهمیت داشتن عنصر وحدت بین هم و همراهی مسئولان اشاره کرد.
وی اظهار داشت: نیازکنونی جامعه وحدت بین مردم و مسئولان و رسیدگی به مطالبات و رفع مسائل و مشکلات است که همت و وحدت بیشتر در جامعه اسلامی احساس می شود.
این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی باید همه مردم و مسئولان در کنار هم وظایف دینی، ملی و انقلابی خود را انجام دهند.
راشدی یزدی به اهمیت بقای انقلاب اسلامی با وجود برخی مشکلات و ادامه دشمنی های استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: تنها راه تداوم نظام اسلامی در گرو داشتن روحیه انقلابی و مدیریت جهادی است.
وی بیان داشت: حضور مردم در صحنه و متابعت از مقام معظم رهبری نقش مهمی در تداوم اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی و تحقق منویات معظم له دارد.

**دیدار با مقام معظم رهبری مطالبه مردم
جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: یکی از مطالبات همیشگی مردم این استان فراهم شدن دیدار با مقام معظم رهبری در سالروز قیام دهم فروردین است.
سعید زارع افزود: همانطوریکه مردم قم و تبریز در سالروز قیام تاریخی خود علیه رژیم ستم شاهی به محضر مقام معظم رهبری مشرف می شوند امیدواریم این افتخار بزرگ در سال های بعد نصیب مردم یزد هم بشود.
وی تصریح کرد: در این خصوص تاکنون مردم بارها با تهیه طومار و نامه درخواست های مکرری به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردند که امید است در روز دهم فروردین این امر محقق شود.

**امضای طومار دیدار با مقام معظم رهبری
در حاشیه مراسم امروز طوماری مبنی بر درخواست مردم استان یزد برای فراهم شدن دیدار با معظم له در روز دهم فروردین امضا شد.
در این طومار با اشاره به اینکه مردم قم و تبریز به خاطر قیام خود دیدارهای اختصاصی با مقام معظم رهبری دارند خواسته شد تا این زمینه برای مردم یزد نیز در روز قیام آنها علیه رژیم ستم شاهی در دهم فروردین فراهم شود.

**نمایشگاه اسناد دهم فروردین
همچنین نمایشگاهی شامل اسناد و مدارک مربوط به قیام مردم یزد علیه رژیم ستم شاهی به خصوص در دهم فرودین سال 1357 دایر شدکه مورد بازدید مردم قرار گرفت .
مردم یزد دهم فروردین 1357 به مناسبت چهلم قیام مردم تبریز و در اعتراض به رژیم ستم شاهی به خیابان ها آمدند و چهار نفر به نام های رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان از سوی ماموران رژیم به شهادت رسیدند.
در دهم فروردین سال 1357، حجت‌ الاسلام راشد یزدی به یاد چهلم شهدای قیام تبریز در مسجد روضه محمدیه(حظیره) سخنرانی کرد، مردم بعد از این سخنرانی از مسجد تا چهار راه امیرچخماق تظاهرات کردند و شعارهای درود بر خمینی (ره) و مرگ بر شاه سر دادند.
ماموران رژیم تظاهرات مردم را به گلوله بست و چهار نفر به شهادت رسیدند و از آن سال به بعد یزدی ها هر سال در دهم فروردین مراسمی به یاد چهار شهید این روز و قیام مردم برگزار می کنند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.