به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، در بخشی از پیام محمدعلی طالبی آمده است : دهم فروردین سال 1357 ، سالروز قیام خونین مردم یزد علیه رژیم مستبد پهلوی به رهبری شهید محراب آیت الله صدوقی(رض) و همچنین دوازدهم فروردین 1358 سالروز رأی تاریخی ملت ایران به استقرار نظام اسلامی است.
وی در این پیام از آحاد مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان دعوت کرد با حضور گسترده و با شکوه خود در مراسمی که به همین مناسبت، ساعت 7:30 فردا شنبه دهم فروردین در مسجد روضه محمدیه(حظیره) برگزار می شود بار دیگر با آرمان های الهی امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کنند.
مردم یزد دهم فروردین 1357 به مناسبت چهلم قیام مردم تبریز و در اعتراض به رژیم ستم شاهی به خیابان ها آمدند و چهار نفر به نام های رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان از سوی ماموران رژیم به شهادت رسیدند.
در دهم فروردین سال 1357، حجت‌ الاسلام کاظم راشد یزدی به یاد چهلم شهدای قیام تبریز در مسجد روضه محمدیه(حظیره) سخنرانی کرد، مردم بعد از این سخنرانی از مسجد تا چهار راه امیرچخماق تظاهرات کردند و شعارهای درود بر خمینی (ره) و مرگ بر شاه سر دادند.
ماموران رژیم این تظاهرات مردم را به گلوله بست و چهار نفر به شهادت رسیدند و از آن سال به بعد یزدی ها هر سال در دهم فروردین مراسمی به یاد چهار شهید این روز و قیام مردم برگزار می کنند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.