به گزارش ایرنا، گرچه برخی مناطق استان به دلیل بارندگی های اخیر شاهد سیلاب و روان آب بودند؛ اما ندوشن شاهد باران با طراوت بهاری به صورت تدریجی و نم نم در مدت 2 روز بود.
از برکت بارندگی ها، حیات وحش منطقه که مدت زمان زیادی از آب حاصل از نزولات آسمانی بی بهره بودند از این نعمت الهی برخوردار شدند.
همچنین بارش رحمت الهی در ندوشن و روستاهای اطراف موجب فعال شدن آبشارها، چشمه سارهای و آبگیری سدها، بندهای خاکی و سنگ آب های منطقه شد.
بارندگی در ندوشن علاوه بر اینکه خوشحالی و شادمانی مردم، کشاورزان و دامداران را به همراه داشت، موجب تلطیف و رفع آلودگی هوای منطقه شد و طراوت خاصی به شهر بخشید.
این رحمت الهی نشاط را به مزارع، باغات، بوستان ها و کشتزارهای منطقه هدیه داد و به گفته کشاورزان و دامداران منطقه چنین بارشی در طول سال های گذشته کم سابقه بوده است.
گرچه خشکسالی های چند سال اخیر کشاورزان و دامداران را ناامید کرده بود؛ اما باران هفته جاری آنها را به فعالیت بیشتر در حرفه و شغل خود امیدوار کرد و آنها برای تلاش های بیشتری مصمم تر شدند.
پس از بارندگی اخیر مناطق ییلاقی، گردشگری و جاذبه های طبیعی، مراتع و طبیعت ندوشن زیبایی خاصی پیدا کرد ؛ طوریکه منظره های طبیعی و دیدنی آن چشم نواز است و انسان را به سوی خود جلب می کند.
مراتع منطقه به عنوان بهترین مراتع استان با پوشش گیاهی بیش از 70 درصد از جمله جاذبه های طبیعی ندوشن است که با باران های اخیر زیبایی خیره کننده ای پیدا کرد.
بخشدار ندوشن با بیان اینکه یکی از پربارش ترین بارندگی های یک دهه اخیر را شاهد بودیم گفت: به لطف خدا طی 48 ساعت بخش ندوشن شاهد بارندگی مداوم بود که بهترین حالت ممکن برای مراتع ندوشن محسوب می شود.
سید بهروز موسوی در گفت و گو با ایرنا، بارندگی شهر ندوشن طی 48 ساعت را حدود 30 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارندگی خوشحالی مردم بویژه دامداران و کشاورزان را به دنبال داشته است‌.
وی افزود: روستای صدرآباد با 40 میلی متر بارندگی طی 48 ساعت بیشترین میزان بارندگی بخش ندوشن را به خود اختصاص داده است.
موسوی اظهار امیدواری کرد: با ادامه بارش ها، بخشی از زیان خشکسالی جبران شود و سال خوب آبی و زراعی را در پیش رو داشته باشیم.
ندوشن طی سال های گذشته به دلیل کمبود نزولات آسمانی از بی آبی و کم آبی رنج می برد؛ اما بارش برف و باران در زمستان و بهار امسال امیدواری هایی را در دل مردم ایجاد کرد.
خشکسالی‌هایی چند سال اخیر بر شغل دامداری و دامپروری ندوشن تاثیر گذاشت؛ طوریکه تعداد دام های منطقه کاهش یافته بود و برخی دامداران مجبور شدند دام های خود را فروخته و به شغل های دیگری روی آورند.
ندوشن با پنج هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال غرب استان یزد قرار دارد.
6198/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.