به گزارش شامگاه پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرتیپ محمدحسین حمیدی در حاشیه بازدید از فعالیت پلیس راه یزد در اجرای طرح نوروزی افزود: موارد تصادف نسبت به سال قبل رو به کاهش است ، با این وجود هنوز حوادث جاده ای رخ می دهد، رانندگان با رعایت نکات بسیار ساده می توانند از بروز بسیاری از سوانح جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه مهمترین علت واژگونی خودروها صرفا خستگی و خواب آلودگی است، تاکید کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد در جاده هایی که توقفگاه هایی برای استراحت رانندگان وجود دارد، واژگونی خودرو کمتر است.
وی به رانندگانی که قصد عبور از جاده های بیابانی کشور دارند توصیه کرد: شهروندان هنگام رانندگی در جاده های استان هایی مانندیزد، کرمان، خراسان رضوی، جنوبی، سمنان و ... برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی در محل های مناسب توقف و استراحت کنند.
رئیس پلیس راه تاکید کرد: پلیس برای استان هایی که جاده های یکنواخت و بیابانی دارد پیشنهاد خوبی را به سازمان راهداری، استانداری ها و بخش های برون سازمانی مبنی بر دایر کردن توقفگاه های کم هزینه و زود بازده ارائه کرده است که بتواند جاذبه هایی را برای توقف رانندگان در جاده ها ایجاد کند.
سرتیپ حمیدی با بیان اینکه با بررسی های انجام شده این موضوع می تواند اشتغال زا نیز باشد و باعث رونق منطقه شود، اضافه کرد: با ایجاد این توقفگاه ها در جاده ها رانندگان به استراحت پرداخته و سپس با تجدید قوا ادامه مسیر خواهند داد.
وی افزود: امسال شرایط تعطیلات با سال های گذشته متفاوت بود و به لحاظ شرایط آب و هوایی، بهار کاملا استثنایی را آغاز کردیم.
وی با اشاره به آغاز دور دوم سفرها ادامه داد: با توجه به شرایط جوی ، مسافرت در این ایام باید با لحاظ کردن شرایط مختلف آب و هوایی و رعایت کامل قوانین رانندگی صورت گیرد.
رئیس پلیس راه با اشاره به بارندگی های اخیر در کشور تصریح کرد: امروز شرایط جوی مناسب تری را داریم و سفرها به صورت پرحجم در همه جاده های ایران در جریان است.
از مجموع راه‌های استان، 726 کیلومتر بزرگراه، 640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 274 کیلومتر راه آسفالت روستایی است که زیرپوشش اداره کل راهدای ، حمل و نقل جاده ای قرار دارد.
یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه 10 کشوری، بزرگراه هشتم، راه اصلی 14 ،‌ راه فرعی 15 و طول راه روستایی رتبه 22 کشوری را داراست.
پارسال بیش از 20 میلیون تن کالا از مبدا یزد به نقاط مختلف کشور حمل و یک میلیون و 482 نفر مسافر از مبدا استان جا به جا شد.
راه های استان یزد نقش موثری در برقراری ارتباط استان های جنوبی، شرقی و جنوب غرب کشور به تهران ، شمال و شمال شرق ایران دارد.
روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.