سید علی کارآموز روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران در 110 کلاس درس در 11 واحد آموزشی اسکان یافتند.
وی ادامه داد: ستاد برای رفاه حال میهمانان نوروزی کلاس ها را به امکانات مورد نیاز تجهیز کرد و تا 15 فروردین ماه جاری در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
به گفته مدیر آموزش و پرورش مهریز سال گذشته افزون بر 12 هزار مسافر از نقاط مختلف کشور در ستاد اسکان آموزش و پرورش مهریز ثبت نام، پذیرش و از امکانات استفاده کردند.
بنای اولیه مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت داده اند و آب و هوای آن معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی و موقعیت طبیعی در حاشیه بیابان از گذشته برای کاروان های تجاری شاهراهی حیاتی ساخته است.
مهریز با قابلیت های تفریحی، گردشگری از جمله چشمه زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی و غیره همواره پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است.
از مهمترین صنایع دستی آن می توان از قالی بافی نام برد و نقشه های اصیل فرش مهریز با طرح های یزد و کرمان بافته و به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود.
از دیگر صنایع دستی این شهرستان می توان آهنگری، سریشم ، گیوه بافی، سبدبافی و چاقوسازی را نام برد.
وجود بناهای تاریخی که سیر تحول و دوره های معماری را در این شهر معرفی می کند، همه دال بر غنای فرهنگی و پیشینه آباد تاریخی این منطقه دارد .
از جمله آنها می توان به بناهای باستانی محوطه غربال بیز در دوره اشکانی، قلعه خورمیز در دوره ساسانی، قلاع و کاروانسراهای مربوط به دوره های مختلف معماری اسلامی و وجود بناهای باشکوه اقتصادی و باغ ها اشاره کرد .
مهریز از جمله شهرهای بسیار قدیمی استان به شمار می رود و وجود آثار ارزشمند تاریخی در نقاط مختلف این شهر دلیل محکمی بر این مدعاست.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.