به گزارش ایرنا، محمدمهدی خانی زاده فرماندار بهاباد در این مراسم گفت: از منظر نجومی این منطقه در مقیاس بور تل (مقیاسی جهت سنجش تاریکی) دارای رتبه است و در برخی نقاط آن هیچ‌گونه آلودگی نوری وجود ندارد و بهترین و تاریک‌ترین منطقه بررسی‌شده در پروژه آلودگی نوری تاکنون شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه در قاره اروپا هیچ منطقه‌ای مشابه کویر بهاباد وجود ندارد، افزود: باکمی تبلیغ می‌توان منجمان اروپایی را به ایران جذب کرد و در خاورمیانه کشورهای ایران، عربستان، افغانستان و کمی پاکستان آسمان تاریک دارند و به دلیل وجود زیرساخت‌های خوب در ایران و امنیت مناسب و فرهنگ بالای ایران،کشورمان نسبت به بقیه در جایگاه مناسبی قرار دارد.
خانی زاده ادامه داد : ورود گردشگران و منجمان خارجی و مهم‌تر از آن منجمان ایرانی به بهاباد و نایبندان طبس می‌تواند باعث اشتغال شود و توسعه‌ای پایدار و بدون تخریب را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: طبق بررسی سهراب علیدوستی پژوهشگر طرح جانمایی مکان‌های تاریک و سرپرست پروژه آلودگی نوری، این کویر بهترین مکان رصد ایران محسوب می‌شود و این منطقه کاملاً بکر را می‌توان با حفاظت پایدار به نسل آینده تحویل داد
فرماندار بهاباد از گردشگران خواست در سفر به این منطقه از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت زیبای آن دیدن کنند.
چوب بازی سنتی ، خوانندگی ، اجرای تئاتر و ... ازجمله برنامه‌های این مراسم بود .
مرکز شهرستان 20 هزارنفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
9877/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.