به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در 9 روز ( 27 اسفند 97 تا ششم فرودین 98) گذشته، یک‌میلیون و 52 هزار و 392 نفر اقامت شب مسافر در استان ثبت شد.
وی افزود: افزایش حضور گردشگران نوروزی در استان موجب شد تا تعداد نقشه‌های راهنما، بار دیگر چاپ شود که این موارد بیانگر همکاری و حضور فعال دستگاه‌های خدمات رسان در تمام عرصه هاست.
معاون استانداری یزد اضافه کرد: نیروی انتظامی در 300 پایگاه، جمعیت هلال‌احمر در 18 پایگاه ثابت و سیار، اورژانس‌ پیش‌ بیمارستانی در 53 واحد، درمانگاه‌های فعال بخش خصوصی در 30 مکان، راهدارخانه‌ها در 15 مکان و دکه ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در 50 مکان در ایام نوروز به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
صادقیان بابیان اینکه به‌منظور رفع نقایص در سایر تعطیلات سال ، 2 گروه تهیه فیلم و مستند ، نظر مردم را درباره نحوه ارائه خدمات جمع‌آوری می‌کنند ، خاطرنشان کرد: به‌منظور رعایت هماهنگی‌ها در بحث خبر ، مدیران استان ، اطلاعات و اخبار را بعد از اعلام کمیته اطلاع‌رسانی اعلام می‌کنند.
وی در ادامه درباره شعار سال « رونق تولید » گفت: امسال به دستور استاندار به‌منظور ایجاد فعالیت‌های اقتصادی جدید و رونق تولید در استان در تلاش هستیم تا روند واگذاری و استعلام برای سرمایه گذاری کاهش یابد .
این مسئول یادآور شد: تأکید استاندار بر الکترونیکی کردن استعلام‌ها حداکثر در سه ماه و شفاف‌سازی فعالیت‌هاست که از زمان حضورش روند پاسخگویی به استعلام‌ها که پیش‌تر 6 ماه تا یک سال طول می‌کشید هم‌اکنون به 2 ماه کاهش‌یافته است.
برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌ کاشانه‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
با توجه به غنای یزد ازلحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرارداد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
استان یزد با داشتن 40 رشته صنایع‌دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه‌ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می‌شود.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.