جاوید عیدانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدار کارشناسان هواشناسی مبنی بر بارندگی، احتمال وقوع سیل ، تمام مدارس، مساجد و حتی منزل شخصی بخشدار، دهیاران و ... برای اسکان اضطراری گردشگران و مردم تجهیز شد.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون تمام نهادهای ذی‌ربط بخش در آماده‌باش کامل هستند و تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی اندیشیده شده است .
بخشدار خرانق در ادامه از بازدید سه هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی از بناهای تاریخی این بخش خبر داد که 700 نفر آن گردشگران خارجی بودند.
روستای خرانق، مرکز بخشی به این نام است، که این بخش دارای معادن سنگ‌آهن، اورانیوم ساغند،‌ باریت،‌ روی و گرانیت و همچنین منطقه حفاظت‌شده دره انجیر با گونه‌های جانوری کل، بز ، میش، قوچ ، گربه وحشی ، سیاه‌گوش، یوزپلنگ و هوبره است.
آنچه بیش از همه خرانق را ارزشمند ساخت آثار تاریخی که شامل منارجنبان، قلعه، کاروانسرا، مشهدک، باباخادم، پل آبراه، شتر گلو، قریه شمس‌آباد، مسجد بیت‌المقدس، حمام، آسیاب، مسجد جامع ،حسینیه و...است.
بخشدار خرانق ادامه داد: ‌البته در اطراف روستا هم آثاری چون پیرغیچ، غار بجنه و پیر سبز چک‌چک (زیارتگاه زرتشتیان) وجود دارد که از جاذبه‌های مهم منطقه به شمار می‌آیند.
روستای خرانق در 85 کیلومتری شرق اردکان و در مسیر جاده یزد- مشهد قرار دارد.
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به بارندگی‌های دوشنبه‌شب در برخی مناطق استان گفت: در حال حاضر گزارشی از میزان خسارت‌های احتمالی از بارش‌ها از سوی مسئولان 10 شهرستان دریافت نشد.
هادی هادی نسب امروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در برخی رودخانه‌های فصلی ازجمله ده بالا و طزرجان شهرستان تفت در پی بارش‌های اخیر رواناب جاری شد و با پدیده‌ای به‌عنوان سیل خطرآفرین در استان روبرو نیستیم.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون تمام نیروهای خدمات رسان نهادهای مختلف ازجمله شهرداری‌ها، راهداری، اورژانس ،جمعیت هلال‌احمر و پلیس‌راه در شهرستان‌های یزد، اشکذر، میبد، اردکان، مهریز، تفت، بافق، خاتم، بهاباد و ابرکوه تا پایان بارندگی در حال آماده‌باش کامل هستند.
بارندگی از دیروز (دوشنبه ) در استان یزد آغاز شد و بیشترین میزان بارش‌ها با 80 میلی متر مربوط به ایستگاه باران‌سنجی روستای منشاد شهرستان مهریز است و میزان بارندگی طی این مدت در یزد یک میلی متر گزارش شد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.