هادی نسب دوشنبه‌شب در گفت‌وگو با ایرنا خبر جاری شدن سیلاب را تکذیب کرد و افزود: بارندگی‌ها از بعدازظهر امروز در برخی مناطق آغاز شد، بیشترین میزان تا ساعت 20 بر اساس اعلام هواشناسی مربوط به ده بالا تفت و منشاد مهریز هرکدام 20 میلی‌متر بود.
وی میزان بارندگی در ایستگاه های کرخنگان ،خود سفلی و بنادک سادات برا ه ترتیب 18.6 ، 16و 15 میلی‌متر بارندگی ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به هشدارهای هواشناسی طی چند روز اخیر از احتمال جاری شدن سیل در استان ،برای پیشگیری از خطر جاری شدن رواناب و سیلاب، تدابیر لازم برای آمادگی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی اتخاذشده است.
هادی نسب اضافه کرد:تمام فرمانداران ، بخشداران ، دهیاران و نیروهای امدادی و عملیاتی استان اعم اورژانس و جمعیت هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند.
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد امروز با اشاره به آغاز بارش‌ها در استان تأکید کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها در فصل بهار احتمال جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی( مسیل‌ها) به‌ویژه نیمه غربی و مناطق کوهستانی وجود دارد.
محمدرضا شیر غلامی افزود: از امروز تا صبح چهارشنبه ورزش باد شدید ، گردوخاک ، بارش شدید همراه با رگبار ، رعد برق به‌ویژه ارتفاعات شیرکوه و نیمه غربی استان شامل شهرستان‌های اردکان، میبد، تفت ، مهریز ، ابرکوه و خاتم و یزد پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بارش‌ها در شهرستان‌های یادشده از شدت بیشتری برخوردار است که خطر سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی ، جاری شدن رواناب‌ها ، سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی معابر به‌ویژه مناطق کوهستانی در این مناطق وجود دارد.
همچنین محمدعلی طالبی استاندار یزد امروز به همراه محسن صادقیان معاون هماهنگی و امور عمرانی از چند سیل بند استان بازدید کردند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.