به گزارش ایرنا ، رسول مشتاقیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازارچه‌ها در محل های نارین قلعه ، روبروی یخچال میبد و روبروی چاپارخانه دایر است و بخش خصوصی متصدی برگزاری این بازارچه‌هاست.
وی تصریح کرد : با نظارت این اداره سعی شد در بازارچه‌ها، کارهای دستی در معرض فروش گذاشته شود، طبیعی است در کنار این فعالیت های اقتصادی باید خدمات رفاهی و پذیرایی مانند چای و دمنوش ، بستنی و... هم عرضه شود.
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی میبد گفت: این اداره متولی برگزاری بازارچه‌ها نیست اما با نظارت انجام‌شده غرفه‌ها به‌ویژه در حوزه صنایع‌دستی با کرایه مناسب در اختیار غرفه داران گذاشته ‌شد.
بانوان غرفه دار میبدی مستقر در روبروی چاپارخانه نظارت مسئولان فعال در ستاد خدمات سفر بر امور بازارچه‌های برگزار شده را خواستار شدند.
آن‌ها معتقدند که مسئولان وظیفه نظارت بر بازارچه‌ها را بر عهده‌دارند ولی در روند برگزاری بازارچه‌ها نظارت نمی‌شود طوری که برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها هزینه‌ای که بابت غرفه‌ها دریافت می‌کنند با غرفه داران به‌ویژه بانوان همراهی و همکاری لازم نداشته و تجهیزات موردنیاز را در اختیار آن‌ها نگذاشته‌اند.
در بازارچه‌های نوروزی میبد آنچه قابل‌توجه است فراهم کردن زمینه برای فروش صنایع‌دستی دیگر شهرها مانند شهرستان مرزی سربیشه از توابع خراسان جنوبی در این بازارچه‌هاست.
صنایع‌دستی میبد شامل کار بافی ، زیلو ، سفال ، نقاشی روی سفال ، مو تابی ، خراطی و... است که در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت ‌شد.
مرکز شهرستان 104هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.