مدیرکل اسبق حوزه استاندار یزد در یادداشتی گفته است: در دوره احمدی نژاد یکی از سیل بندهای اصلی شهر یزد به پارک علم و فناوری واگذار شد که تصمیم اشتباهی بود.

به گزارش ایلنا، مهران فاطمی، مدیرکل اسبق حوزه استاندار یزد در یادداشتی خطاب به استاندار فعلی یزد نوشته است: باید گفت على رغم نیت خیری که در واگذاری زمین پارک علم و فناوری در بالادست دانشگاه یزد و در زمان دولت نهم وجود داشته است به دلیل واقع شدن زمین مذکور در قطعه چهارم سیل بند یزد و متاسفانه پرشدن مخزن سیل بندتوسط نخاله های ساختمانی ، درختکاری و حصار کشی صورت پذیرفته توسط متولیان پارک ، واگذاری مذکور اشتباه بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای تکرار نشدن فاجعه ای مثل فاجعه سیل شیراز ، ضرورت دارد مدیران ارشد استان ، زمین دیگری را به پارک علم و فناوری واگذار و مالکیت زمین فعلی را سلب نمایند. 

فاطمی تصریح کرد:  ضرورت دارد سه قطعه سیل بند طراحی شده که در زمین های دهکده مقاومت قرار دارد؛ هر چه سریعتر با همکاری استان و مهندسی سپاه ساخته شود.

وی پیشنهاد داد: شهرداری قاطعانه از تخلیه نخاله ها و زباله های ساختمانی در مخازن سیل بندها ممانعت بعمل آورد. ضمن اینکه شرکتهایی که با انتقال خطوط آب و برق و گاز و نفت مخابرات باعث تخریب جزیی و یا کلی سیل بندها شده اند بایستی نسبت به ترمیم خرابی ها تحت نظارت مدیریت بحران استانداری اقدام نمایند.

وی همچنین، خواستار فعال شدن سامانه هشدار سریع سیل و آموزشهای لازم در قالب تابلوها و بروشورها و سیستم های پیامکی و فضای مجازی در مواقع بحران شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.