نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حل مشکلات و غلبه بر آنها گفت: ارز، بانک و کسری بودجه سه غول بحرانی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد در سال جاری اظهار داشت: نامگذاری ها و شعارهای سال های گذشته اقتصادی بوده و طبیعی بود که نامگذاری سال جاری نیز با محوریت اقتصاد باشد و این نشان از اهمیت موضوع اقتصاد در کشور است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی کشور کمی آشفته است ادامه داد: اینکه دولت بخواهد نظرات را جمع‌بندی کند و دوباره به بخش خصوصی بدهد کمی خطرناک است لذا بخش خصوصی با ساختار منسجم در جلسات ستادی حضور یابد و با اتحاد در تصمیم و پیشنهاد جلو بیاید.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تنظیم روابطی بین دولت و استان باشد اضافه کرد: باید اختیارات برای استان داشته باشیم و در زمینه تولید و اقتصاد اختیارات کافی در استان باشد و بخش خصوصی هم از خواسته ها و نظرات خود کوتاه نیاید.

وی با بیان اینکه سه غول بحران آفرین داریم و باید بتوانیم این بحران سه قلو را در استان حل کنیم خاطرنشان کرد: چرا تولید همه پول ها را به بانک ها می دهند و بعد مظلومانه پشت در بانک باید در انتظار تسهیلات باشند.

موسوی تصریح کرد: تمام بانک ها با دارایی تولید کننده می چرخد و روش صعودی در پیش گرفته و رشد می کنند در حالی که بانک ها باید دنبال تولیدکننده ها بدوند.

وی در انتقاد جدی از عملکرد بانکها افزود: بانکها در طرح‌های شراکتی با تولیدکننده شریک می شوند و فقط دنبال سود گرفتن هستند لذا بخش خصوصی تصمیمی جدی بگیرد و بانک را همراه خود کند .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دلیلی ندارد ستادها و کارگروه های مختلف نامه‌نگاری کنند و وساطت کنند که بانک ها به تولید کننده تسهیلات بدهند.

وی افزود: در ابتدا باید استراتژی و نقشه مسیر باید برای رونق تولید مشخص باشد و هر صنعتی بداند در آینده به کجا می خواهد برسد و چه جایگاهی داشته باشد.

موسوی ادامه داد: یزد قابلیت و توانایی دارد که با تنظیم روابط دولت و بخش خصوصی به خواسته‌های خود برسد لذا لازم است نخبه هایی که از سراسر کشور به سراسر جهان صادر کردیم را جمع کرده و به تولید و توسعه دعوت کرد تا بتوان به خواسته ها و اهداف دست یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.