مجاهد کرباسی روز شنبه در حاشیه بر پایی این نمایشگاه‌ها به خبرنگار ایرنا افزود: با هدف تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری در حمایت از رونق تولید در سال 1398، این نمایشگاه ها گشایش یافت .
وی ادامه داد: نمایشگاه و فروشگاه مجاورت سرو 4500 ساله هشت غرفه دراد که شامل گلیم، جاجیم، کیف‌های دستی و مسافرتی، ترمه ، شیرینی و ترشی سنتی و طبخ آش محلی است.
این مسئول اضافه کرد: این نمایشگاه تا 13 فروردین صبح و عصر دایر است و در کنار عرضه صنایع‌دستی هنرمندان در خانه‌های بوم گردی تاریخی به مسافران خدمات ارائه می‌کند.
کرباسی همچنین خاطرنشان کرد: در خانه آقازاده و محل تردد مسافران نوروزی در بافت تاریخی دروازه میدان، نمایشگاه صنایع ‌دستی و معرفی آثار تاریخی ، طبیعی و گردشگری ایران برای بازدید و خرید مسافران نوروزی برپاشد.
رئیس میراث فرهنگی ابرکوه تصریح کرد : گلیم‌بافی، منبت‌کاری، نقاشی روی شیشه ، چهل تیکه دوزی ، خطاطی از جمله آثار هنرمندان منطقه است که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.
خانه آقازاده یکی از آثار تاریخی ایران است که عکس آن در دولت یازدهم در پشت اسکناس جدید 20 هزار ریالی نقش بسته است.
ابرکوه یکی از قطب‌های مهم صنعت گردشگری استان یزد است که با 400 اثر تاریخی و طبیعی به‌ عنوان یکی از 14شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب‌ شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در فاصله 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.