رئیس‌مرکز مدیریت‌حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد با اشاره به آمادگی تیم های پزشکی اورژانس برای رسیدگی به مصدومان و حوادث احتمالی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا امروز هیچ فوتی و حادثه ویژه‌ای گزارش نشده است.

احمد دهقان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شلوغی و تردد بالا در سطح محورهای مواصلاتی و معابر شهری اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا امروز حادثه ویژه و حتی فوتی ناشی از حوادث نداشتیم اما تصادف و حادثه رخ داده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از حوادث و مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی به صورت سرپایی مداوا شدند، ادامه داد: مواردی نیز منجر به بستری شده که دارای شکستگی بوده اما تا امروز حادثه ای که خانواده ای را داغدار کند نداشته و امید است که نداشته باشیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد با بیان اینکه در ایام عادی سال روزانه بین 700 تا 800 تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان برقرار می شد، اضافه کرد: در این ایام و از ابتدای طرح نوروزی تقریبا 100 تماس بیشتر با مرکز فوریت های پزشکی برقرار شده و افزایش چندانی نداشته است که این موضوع نشان می دهد مردم در سفرهای خود مراقبت بیشتری دارند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه وضعیت آرام و مناسبی از لحاظ حوادث ترافیکی و فوریت های پزشکی در استان داریم، عنوان کرد: 53 پایگاه پیش بیمارستانی آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند و 7 پایگاه نیز در نقاط مختلف استان برای راهنمایی مسافران نوروزی در خصوص خدمات سفر در در این حوزه استقرار یافتند که تا پایان تعطیلات ارائه خدمات دارند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد افزود: تمامی پرسنل، آماده‌باش و تمامی پایگاه‌هایمان فعال هستند، تجهیزات داخل آمبولانس‌ها به‌روز شده‌اند و پایگاه‌های جاده‎ای نیز در جاده‎ها مستقر شده‌اند تا در صورت وقوع اتفاق ناگواری، اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.