به گزارش ایرنا سید علی میر نژاد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح توسعه گردشگری شهر شاهدیه در دست تهیه است که فاز نخست آن به تائید شهرداری و اداره میراث فرهنگی رسیده است.
وی اظهار داشت: این شهر به دلیل وجود باغ‌ها و کوچه‌باغ‌های زیبا، قلعه‌ها، آب‌انبارها و تک بناهای تاریخی دارای ظرفیت گردشگری بسیاری است.
میر نژاد با بیان اینکه برای قلعه ابرندآباد و پنج هکتار فضای اطراف آن طرح گردشگری در دست اقدام است، یادآور شد: در 18 ماه گذشته، چهار پارک در دست احداث بود که پارک‌های ارکیده، ولایت و سلامت آماده بهره‌برداری است.
وی با اشاره به اینکه پارک خانواده با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، گفت: ساخت پارک بانوان شاهدیه در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار قرار دارد که ان شاءلله 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار شاهدیه تصریح کرد: درمجموع امسال به ازای هر شهروند یک‌میلیون و 250 هزار تومان در شهر هزینه شد که 70 درصد در بخش عمرانی و بقیه در بخش جاری صرف شد.
میر نژاد اضافه کرد:شاهدیه شهری است که حریم ندارد و حریم و محدوده قانونی آن بر هم منطبق و این‌یکی از مشکلات شهری است.
وی خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت در شاهدیه کمتر از 10 نفر در هر هکتار است و این امر خدمات‌رسانی به‌ویژه در حوزه شهرداری را با مشکل مواجه می‌کند.
شهردار شاهدیه از کمبود زمین با کاربری مسکونی خبر داد و از اینکه برخی مردم به دنبال خشک‌کردن باغ‌ها و خانه‌سازی در اراضی کشاورزی هستند، انتقاد کرد و اظهار داشت: شهرداری در تلاش است با اجرای طرح‌های مختلف باغ‌ها را حفظ کند.
شهردار شاهدیه یکی دیگر از چالش‌های این شهر را حضور پررنگ اتباع خارجی یادکرد و افزود: در تلاش هستیم که با تقویت هسته مرکزی شهر و ایجاد ارزش‌افزوده در این بخش، اتباع خارجی را به حاشیه شهر هدایت کنیم.

** برگزاری آیین نکوداشت علی سلطانی
همچنین رئیس شورای شهر شاهدیه گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی مراسم نکوداشت « علی سلطانی گرد فرامرزی»، مؤلف کتاب درسی ادبیات در اوایل بهار سال 98 برگزار می‌شود.
علی میرجلیلی اظهار داشت: این شخصیت برجسته از مفاخر استان و شهر شاهدیه است و مراسم نکوداشت این فرهیخته برجسته ادبیات به همت شورای شهر و شهرداری شاهدیه ، با همکاری دانشگاه یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.
وی به بعد مسافت شاهدیه با اولین کلانتری امام شهر یزد اشاره کرد و راه‌اندازی کلانتری مستقل برای این شهر را ضروری خواند افزود: این موضوع از شورای دوره اول تاکنون پیگیری شد، از چند ماه پیش، مکاتبات و پیگیری‌ها به شکل جدی دنبال شد و ضمن بازدید فرمانده انتظامی استان قرار شد پاسگاه در این شهر راه‌اندازی شود، همچنان در انتظار اعلام از سوی فرماندهی انتظامی استان و شهرستان یزد هستیم.
شاهدیه با وسعت دو هزار و 50 هکتار در شمال شهر یزد واقع و بر اساس سرشماری سال 95دارای 18 هزار و 500 نفر جمعیت است، استان یزد 10 شهرستان دارد.
همچنین شهردار مهریز امروز به خبرنگار ایرنا گفته بود: 14 پارک با امکانات مناسب در محلات این شهر برای پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی آماده شد و در این پارک‌ها به‌صورت شبانه‌روزی خدمات فرهنگی و رفاهی به مردم و مسافران نوروزی عرضه می‌کنند.
احمد آخوندی از برگزاری چندین جشن ، راه‌اندازی رادیو در تفرجگاه طبیعی کوه ریگ و انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری در برخی بوستان‌ها به‌خصوص « غربال بیز» خبر داد.
شهردار مهریز همچنین همکاری در برگزاری جشنواره روستایی رهگذر در جوار روستای مزرعه شور در بخش مرکزی و زیباسازی سطح شهر و میدان‌ها را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.
آخوندی به نصب وسایل ورزشی کودکان و نوجوانان در پارک‌های شهر با هزینه افزون بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایام نوروز و استفاده شهروندان و مسافران خبر داد.
وی اظهار داشت: کاشت گل‌های فصلی در پارک‌ها و بوستان‌ها و زیباسازی معابر و خیابان‌ها جزو برنامه‌هایی است که در آستانه سال جدید انجام شد.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.