به گزارش ایرنا محسن عباسی هرفته روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در پاسخ به سوالی خبرنگاری با بیان اینکه اختلاف در بین اعضای این شورا برای خدمت و کارکردن برای شهروندان این شهر است افزود: این موضوع به حدی نیست که در بین برخی رسانه ها مطرح است.
وی اظهار داشت: طبیعی است که بعضی از رسانه ها به حاشیه ها می پردازند و این اختلافات را پررنگ نشان می دهند، در حالیکه همه اعضای شورا دغدغه توسعه شهر را دارند.
وی تصریح کرد: مدیریت سنتی شهری ، شهر را یک کالبد می بیند و اقدامات عمرانی و سخت افزاری برای آن مهم است اما مدیریت نوین شهر، در حوزه های مختلف از جمله حوزه فرهنگی و اقدامات نرم افزاری است که برخی اعضای شورا به اقدامات سخت افزاری و برخی نرم افزاری معتقد هستند.
عباسی هرفته خاطر نشان کرد: این اختلاف بین اعضای شورای اسلامی شهر یزد به ضرر مردم این شهر نیست بلکه به نفع مردم است و این اختلافات اصلا شخصی نیست بلکه اختلاف دیدگاه است.
وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر یزد نماینده مردم هستند از رسانه ها خواست این اختلاف را زشت جلوه ندهند چون هیچ گونه اختلاف شخصی بین اعضای آن وجود ندارد.
وی افزود: بارها از رسانه های استان خواستیم بسته های پیشنهادی خود را در جهت تولید محتوای به شورا ارائه کنید زیرا اعتقاد داریم که رسانه یک عنصر فرهنگ ساز است اما تاکنون هیچ یک از رسانه ها در این زمینه اقدام نکرده است.
عباسی هرفته افزود: معیار من برای مصاحبه با رسانه های رسمی ، شناسنامه دار است و تا کنون با رسانه های غیر رسمی گفت و گویی نداشته ام.
وی در ادامه به انتخاب شهردار منتخب شهر یزد اشاره کرد و گفت: شورای شهر یزد در فرآیند معرفی شهردار منتخب هیچ تعللی نکرده و کاملا طبق قانون اقدام کرده است.
وی افزود: بعد از انتخاب فرهمند به عنوان شهردار منتخب تاکنون هیچ نامه ای و مستندی از وزارت کشور در مورد رصد صلاحیت وی به شورا ارسال نشده است البته اعضای شورا در این زمینه تلاش های زیادی انجام دهند اما بی نتیجه ماند تا اینکه پس از مدتی شهردار منتخب انصراف داد.
وی خاطر نشان کرد: پس از آن شورا از بین گزینه های پیشنهادی سید حسینی را بعنوان شهردار منتخب یزد انتخاب کرد و قبل از انتخاب وی استعلامات لازم گرفته شد و وی هیچ پرونده ای که منجر به مجرمیت او منجر شده باشد، وجود ندارد و هیچ مشکلی هم ندارد.
عباسی هرفته افزود: صرف اتهام که به کسی کفایت نمی کند بلکه یک پرونده ای مربوط به فرد دیگری است وی در آن بحثش مطرح است که سیدحسینی در این زمینه به دادگاه پاسخ داده است .
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر یزد در این زمینه از دادگستری سوال کرده است که پاسخ داده شده که این پرونده زمانبر و در حد یک اتهام است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: هنوز هیچ نامه ای از وزارت کشور در مورد رد صلاحیت یا صلاحیت شهردار منتخب به شورا ابلاغ نشده است.
وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به انتخاب یک شهردار معمولی قانع نیستند وگرنه گزینه های زیادی هستند که می توانیم انتخاب کنیم افزود: شهر جهانی یزد ، به یک شهردار توانمند ،فاخر و چند بعدی نیاز دارد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.