به گزارش ایرنا علیرضا جدیدی روز شنبه در نشست شورای منطقه ای آموزش و پرورش اردکان افزود: پیشرفت های آموزشی در اردکان با وجود کم بودن امکانات، نشان از تلاش شبانه روزی مسئولان در این حوزه است .
وی اضافه کرد:‌ اردکان یک شهرستان پهناور است و در دورترین نقاط شهرستان دانش آموزان در حال تحصیلند که با مشکلات کمی روبرو هستند .
سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه این شهرستان با پیشرفت های خوبی از خیلی جهات مواجه است ولی متاسفانه از لحاظ فضا و سرانه آموزشی با مشکل روبروست تصریح کرد: حق مردم اردکان، این نیست .
سرپرست فرماندار اردکان اظهار داشت: با تلاش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان، بودجه خوبی به شهرستان تعلق گرفته که باید با برنامه ریزی بخشی از آن به آموزش و پروش تعلق بگیرد .
رئیس آموزش و پروش اردکان هم در ادامه با بیان اینکه جمعیت کل دانش آموزان اردکانی در سال تحصیلی جاری 19 هزار و 400نفراست تصریح کرد: دانش آموزان ورودی پایه اول در سال 96-95 ، یک هزار و 918 نفر و در سال 97-96 ، یک هزار و 988 نفر و در سال جاری 2هزار و 26 نفر بوده در حالی که خروجی پایه دوازدهم تنها 820 نفراست.
ابوالفضل کارگر افزود: یعنی بیش از 1200 نفر به جمعیت کل دانش آموزی افزوده شده درحالی که نمودار معلمین بازنشسته روند صعودی دارد.
وی با بیان اینکه با توجه به این رشد جمعیت دانش آموزی در صورتی که نتوانیم فضای آموزشی را گسترش دهیم با روند رو به رشد تراکم جمعیت در کلاس ها روبرو خواهیم شد ادامه داد: میانگین این تراکم در حال حاضر 27 نفر است که تا سال 1402 به عدد 35 خواهد رسید.
اردکان 110مدرسه دارد .
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.