به گزارش ایرنا، در این بازارچه یکروزه در 113 غرفه 281 دانش آموز نسبت به عرضه و فروش دست ساخته های خود شامل اسباب بازی، کار با چوب و فلز، آشپزی، خیاطی، گلدوزی و عروسک دوزی اقدام کردند.
مسئول آموزش دور اول مقطع متوسطه ناحیه 2 یزد گفت: این جشنواره در چهار سطح مدرسه ای، شهرستانی، استانی و کشوری برای چهارمین سال پیاپی و در قالب 6 محور برگزار می شود.
مجید نصیرزاده در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از هر مدرسه یک گروه دانش آموزی انتخاب و به مرحله استانی معرفی می شود.
وی خاطر نشان کرد: کارآفرینی و بازارچه کار و فناوری، دست سازه ها، ایفای نقش و زبان انگلیسی، تصویر نویسی ادبیات فارسی، فعالیت های آزمایشگاهی و پژوهش و تحقیق از محورهای برگزاری این جشنواره است.
به گفته این مسئول، ایجاد ارتباط بین مدرسه و بازار اشتغال، آشنایی دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از تولید یک محصول تا بازاریابی و فروش آن و کمک به مهارت آموزی و حرفه آموزی از اهداف برگزاری جشنواره است.
نصیرزاده همچنین رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان و ایجاد زمینه مناسب در مدارس با همکاری دبیران برای نشان دادن ظرفیت ها را از دیگر اهداف آن ذکر کرد.
همچنین سرگروه درس کارو فناوی مدارس استان یزد گفت: برگزاری این جشنواره و برپایی بازارچه در تمام مدارس دور اول دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه در استان برگزار می شود.
فاطمه دهقان افزود: برگزاری این بازارچه بستری مناسب است تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه های خود را به صورت مستقیم در معرض فروش قرار دهند.
وی تصریح کرد: رویکرد مهارت آموزی جزو سیاست های اصلی آموزش و پرورش و درس کار و فناوری است که با همکاری مدارس و فعالیت دانش آموزان انجام می شود.
همچنین مدیر مدرسه دخترانه اویسی گفت: همکاری خانواده ها با فرزندان خود در برپایی بازارچه در سال جاری بسیار خوب و با استقبال و بازدید مواجه بوده است.
شمسی مطهری زاده افزود: یادگیری حداقل یک مهارت در مدرسه در قالب درس کار و فناوری جزو اهداف اصلی برگزاری جشواره خوارزمی و بازارچه دانش آموزی است .
وی خاطر نشان کرد: در پایان جشنواره چند غرفه برتر در این مدرسه مشخص و تقدیر می شوند و همچنین غرفه برتر به مرحله استانی راه خواهد یافت.
استان یزد 250 هزار دانش آموز و هزار و 800 مدرسه دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.