سید علی نوروز زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای طرح باز آفرینی بافت هدف (سنتی) معابر اعم از سواره رو و پیاده روها که از اولویت شهرداری در سطح شهر بافق از جمله محلات هدف بود بهسازی شد.
وی افزود: امسال افزون بر 180 هزار متر مربع از معابر آسفالتی شهری که بر اثر فرسایش و یا عملیات اجرایی شرکت های خدمات رسان دچار تخریب شده بود ،روکش آسفالت شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: در اجرای باز آفرینی بافت ناکارآمد امسال 50 میلیارد ریال فقط در محدوده بافت هدف هزینه و پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه باز آفرینی بافت هدف، امید به توسعه و بهبود زیست پذیری را افزایش می دهد بیان کرد: این طرح در راستای حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی، معماری و منظر شهری و معرفی این ارزش‌ها با هدف توسعه و رونق صنعت گردشگری اجرا شد.
نوروززاده ابراز امیدواری کرد بتوانیم با استمرار فعالیت های عمرانی با وجود مشکلات و موانع پیش رو ، امید به توسعه و خدمات رسانی افزونتر را در شهر بافق زنده و پویا نگهداریم
شهردار بافق از اجرای مرحله بعدی بهسازی این بافت در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: برای اجرای این مرحله در حال برآورد هزینه هستیم.
نوروززاده در تبیین بافت هدف افزود: بافت های ناکارآمد شهری پهنه هایی از شهر هستند که در مقایسه با سایر پهنه ها از جریان توسعه عقب افتاده و به کانون مشکلات و نارسایی ها تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه بافت های هدف در محله های قدیمی درصدی از جمعیت شهری را در خود جای داده است گفت: در عین حال این بافت ها از ظرفیت و قابلیت های نهفته بسیاری برای توسعه آینده درون شهری برخوردار است.
شهردار بافق اضافه کرد: پرداختن به بافت های ناکارآمد شهری و برنامه ریزی برای احیا آن، جدا از پرداختن به واقعیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نبوده و مستلزم برنامه ریزی دقیق، جامع و واقع گرایانه است.
وی افزود: با بازسازی محله های تاریحی و بافت فرسوده،کالبد شهر کارآمدتر خواهد شد و زندگی به نحو مطلوب و بهتر استمرار پیدا می کند.
شهردار بافق تصریح کرد: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برای ساماندهی مبلمان شهری و مدیریت حوادث پیش بینی نشده، خصوصا این شهر که بر روی گسل زلزله قرار دارد، بسیار ضروری است.
وسعت بازسازی محدوده تاریخی و فرسوده شهر بافق از 22 هکتار به 160 هکتار افزایش یافته است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.