غلامرضا حسانی زاده عصر پنجشنبه در سفر به ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 47 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در ابرکوه پرداخت ‌شد که 24 درصد سهمیه پرداختی استان مربوط به این شهرستان است که زمینه اشتغال 51 نفر فراهم‌ شد.
وی اظهار داشت: در این مدت هزار و 722 میلیارد ریال وام در بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت‌ شد که از این مبلغ 147 میلیارد ریال مربوط به شعبه ابرکوه است .
وی یادآور شد : تسهیلات اشتغال روستایی با سود 6 درصد و با شرط اجرای طرح ظرف 2 سال با یک سال تنفس و 6 سال مهلت بازپرداخت در مناطق روستایی و عشایری برای ایجاد فرصت شغلی و رونق تولید ارائه می‌شود.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان تصریح کرد: 70 درصد تسهیلات پرداخت‌شده مربوط به بخش تعاون است و وظیفه بانک حمایت از تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف و اعضای آن‌ها که از نهادهای مردمی با سرمایه کم و اشتغال بیشتر است، محسوب می‌شود.
بانک توسعه تعاون در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی با سرمایه پنج هزار میلیارد ریال و 100 درصد دولتی از سال 88 با تبدیل صندوق تعاون به بانک توسعه تعاون فعالیت خود را در قالب بانک و زیر نظر بانک مرکزی و سیاست‌های دولت آغاز کرد که در استان یزد 10 شعبه و 2 باجه فعال دارد.
بر اساس سرشماری آبان ماه 1395، 15 درصد یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت استان در روستاها و بقیه در 21 شهر زندگی می‌کنند.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.