به گزارش ایرنا ، سید مصطفی فاطمی روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان اظهار داشت: سال قبل 800 هزار نفر مسافر در استان یزد اسکان یافتند ولی امسال بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده ، تعداد گردشگران نسبت به سال قبل زیادتر از این تعداد خواهد بود و اسکان یک تا 1.5 برابر این تعداد مسافر پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌ آپارتمان ‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.
وی اظهار داشت : مجموع ظرفیت اسکان موجود در سایر مکان‌های قابل‌استفاده ازجمله خوابگاه‌ها ، مهمانسرای اداره‌ها هم 25 هزار نفر است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی یزد ظرفیت اسکان در خانه‌های مسافر را نیز 11هزار نفر ، مدارس 27 هزار و 500 نفر و پارک‌ها 40 هزار نفر بیان کرد و یادآور شد : در حال حاضر ظرفیت اسکان استان تقریباً تکمیل است، ظرفیت خانه‌های مسافر استان هم تکمیل شده است.
فاطمی با اعلام شماره تلفن 36222101 برای خانه‌های مسافر اضافه کرد: فراخوانی برای خانه‌ها مسافر داده شد، مردم می‌توانند خانه‌هایشان را برای اسکان مسافران اجاره دهند با این شماره تماس بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: محمدعلی استاندار یزد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر هم بر لزوم همکاری دستگاه‌ها برای ارائه امکانات خود به مسافران تأکید کرد بااین‌حال پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران نوروزی دیده‌شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد از مردم خواست در ایام نوروز ، اولویت را به مسافران نوروزی بدهند ، ادامه داد: امروز با حضور اعضای ستاد اجرایی خدمات استان ، تارنمایی با عنوان « یزد سیتی آی ار» اپلیکیشن( درخواست نامه) « نقشه همراه یزد » برای راهنمایی مسافران نوروزی رونمایی شد.
فاطمی بابیان اینکه امسال تقریباً یک هزار برنامه در استان اجرا می‌شود ، خاطرنشان کرد: به خاطر در پیش بودن اعیاد مذهبی ، برنامه‌های شادی در شهرها و روستاهای استان خواهیم داشت.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان یزد اظهار داشت: از 20 تا 27 اسفندماه با مشارکت مردم و اصناف با عنوان « هفته رفت‌وروب» ، پاک‌سازی بافت تاریخی ، شهر و ورودی اداره‌ها نامگذاری شد و این کار در حال انجام است.
وی تصریح کرد: 20 شورای حل اختلاف و 20 قاضی کشیک، مشکلات و مسائل مردم و مسافران نوروزی را حل‌وفصل می کنند.
فاطمی بابیان اینکه استان یزد به خاطر برگزاری جشنواره مختلف در طول سال جاری به‌عنوان استان رویدادهای فرهنگی معرفی‌شد، ادامه داد: برای سال آینده هم جشنواره‌های مختلفی در قالب تقویم گردشگری برنامه‌ریزی‌شده است.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال 1396 افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.