به گزارش ایرنا، محمدحسین جعفری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه این طرح نوعی اسید پاشی به چهره عدالت است افزود: این طرح قبلا از سوی کمیسیون قضایی مجلس رد شده ولی دوباره توسط تعدادی از نمایندگان مجلس برای تصویب آن تاکید می شود.
وی با اشاره به اینکه هرچند نیت طراحان این طرح اشتغالزایی فارغ التحصیلان رشته حقوق است ولی در عمل استقلال نهاد وکالت و حقوق مردم را خدشه‌ دار و ضایع می کند.
به گفته رئیس کانون وکلای یزد نباید با اجرای این طرح لیسانس های بیکار را به وکلای بیکار تبدیل کرد چون ضرر وکلای بیکار برای کشور به مراتب بدتر از لیسانس‌ های بیکار است.
جعفری خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی ظرفیت آموزش و کارآموزی مناسب فارغ التحصیلان رشته حقوق را ندارد و اگر افرادی بدون مهارت به اخلاق و علم وارد این عرصه مهم شوند حقوق مردم پایمال می شود.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در حکم رئیس جدید قوه قضائیه، احیای حقوق عمومی و جلب اعتماد مردم را در صدر امور سفارش کرده اند و قطعا وکلا مدافعان حقیقی مردم هستند.
رئیس کانون وکلای یزد ابراز امیدواری کرد این طرح از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رد شود چون عواقب آن نه در کشور که در عرصه بین‌المللی مشکلاتی را برای حوزه وکالت به همراه دارد.
جعغری همچنین از برگزاری سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران به میزبانی یزد در روزهای 11 و 12 اردیبهشت‌ماه سال 1398 خبر داد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.