سید مجتبی حسینی پور سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد درآمد و تجهیز منابع که در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد وضعیت میزان درآمد 11 ماهه استان در سال 1397 بررسی شد.
وی افزود: درآمدهای مالیاتی در این مدت ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١١درصد افزایش دارد اما نسبت به میزان مصوب هفت درصد کاهش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد مجموع درآمدهای مالیاتی را ١٢ هزار و ٤٢٧ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: ٦ هزار و ٤٦٥ میلیارد ریال از این مبلغ را مالیات های مستقیم و پنج هزار و ٩٦٢ میلیارد ریال آن مالیات های غیر مستقیم تشکیل می دهد.
حسینی پور ادامه داد: مالیات های مستقیم استان نسبت به میزان مصوب ١٢درصد کاهش دارد و مالیات های غیرمستقیم که عمده آن ارزش افزوده هست ، نسبت به مبلغ مصوب سه درصد کاهش داشته است.
یزد در بودجه عمومی از نظر سهم بودجه کل کشور ، در رتبه ۲۳ استان ها و از نظر درآمدها نیز در رتبه دوازدهم بیشترین کسب درآمد میان استان ها قرار داشته است.
مجموع درآمد مصوب سال 97 استان یزد یک هزار و 566 میلیارد تومان است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
6198/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.