به گزارش ایرنا، این برنامه به صورت نمادین روز سه شنبه با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از فرهنگیان در دبستان دخترانه پروین اعتصامی این شهر برگزار شد.
رئیس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: حفظ عرصه های طبیعی سرمایه ملی است و باید با فعالیت های فرهنگی و هنری نسبت به فرهنگ سازی آن اقدام کرد.
سیدعلی باقری افزود: برگزاری مسابقات نقاشی با همکاری آموزش و پرورش برای انتقال مفاهیم مختلف به خصوص در حوزه منابع طبیعی باید جدی گرفته شود.
در این برنامه که تعدادی از والدین دانش آموزان حضور داشتند، دانش آموزان دسته جمعی سرودی در خصوص درخت و درختکاری اجرا کردند و با نقاشی آثاری از اهمیت عرصه های طبیعی خلق کردند.
در ادامه شرکت کنندگان با غرس تعدادی نهال در حیاط مدرسه هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند.
وسعت عرصه‌های منابع طبیعی مهریز 600 هزار هکتار است و مرکز این شهرستان 55 هزارنفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
98 درصد مساحت استان به وسعت هفت میلیون و 300 هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که 38 درصد عرصه‌ها( 2 میلیون و 650هزار هکتار) اراضی بیابانی است.
همچنین 13 منطقه تحت فرسایش بادی به مساحت یک‌میلیون و 212 هزار هکتار در یزد شناسایی شد که این کانون‌ها تقریباً در تمام شهرستان‌های استان پراکنده است.
مهریز 10 هزار دانش آموز و 100 مدرسه دارد.
از 15 تا 21 اسفندماه هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شد و امسال شعار این هفته هم منابع طبیعی بزرگ‌ترین سرمایه ملی انتخاب‌شده است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.