به گزارش ایرنا برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج در دانشگاه‌ها و مدارس، آموزش مهارت‌های زندگی زناشویی و همسرداری در دانشگاه ، ترویج ازدواج‌های دانشجویی ، نحوه پرداخت وام‌های ازدواج ، معضل اعتیاد و آثار سوء آن در فروپاشی خانواده‌ها ، آموزش شیوه مدیریت اقتصادی در خانواده و ... از عمده سئوال ها و دغدغه‌هایی بود که توسط نمایندگان دانشجویان در این نشست مطرح شد.
رئیس اداره بهزیستی اردکان از آموزش به عنوان عامل تأثیرگذار در ازدواج یاد کرد و افزود: آموزش پیش از ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق نقش مؤثری دارد.
حمیدرضا پایدار فر ، یکی از مهم‌ترین راهکارهای اساسی برای کاهش معضل طلاق در جامعه را ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی دانست و اظهار کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج و مشاوره می‌تواند گامی مهم در جهت کاهش معضل طلاق باشد .
وی از آمادگی همه‌جانبه بهزیستی در همکاری با دانشگاه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد ، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش‌های پیش از ازدواج و آموزش خانواده و ... تا رسیدن به نتیجه مطلوب از طریق تأمین نیروی متخصص آموزشی و مشاوره‌ای و نیز تهیه بسته‌های فرهنگی قول مساعد داد.
رئیس بهزیستی اردکان یادآور شد: 10 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و یک مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی ( 123) و یک گروه خدمات سیار اجتماعی در شهرستان اردکان فعالیت دارد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.