استاندار یزد با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال متناسب با نسازهای استان گفت: جهت دهی سرمایه گذاری با رویکرد ایجاد اشتغال و ظرفیت منابع انسانی متخصص باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست هم اندیشی اعضای مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اظهار داشت: در موضوع فعال سازی ظرفیت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی این مرکز می‌تواند نقش‌محوری در بخش‌های مختلف استان ایفا کند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های ایجاد شده در مسیر سرمایه گذاری خارجی توجه و تمرکز بر فرصت های داخلی ضرورت دارد و رونق اقتصادی در استان باید مورد توجه جدی و  فعالانه اعضای مرکز خدمات سرمایه گذاری قرار گیرد.

طالبی با تاکید بر ارزیابی همکاری دستگاه های اجرایی در حوزه سرمایه گذاری بیان کرد: در برخی موضوعات تعریف شده سرمایه گذاری در حال شکل گیری است و بر این مبنا عرصه هایی که مردم و سرمایه گذاران خُرد تمایلی برای حضور ندارند شناسایی و در شکل های دیگر فعال سازی شوند.

وی اظهار داشت: جهت دهی سرمایه گذاری در استان مبتنی بر رویکردهای اشتغال، توجه به شرایط زیست محیطی و آب، پرداختن به پتانسیل های دانش بنیان، گردشگری، سلامت و ظرفیت منابع انسانی توانمند صورت گیرد تا بتوانیم در مسیر توسعه متوازن گام برداریم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر مشوق های سرمایه گذاری ملی، مشوق هایی نیز ویژه استان شناسایی شود و با بررسی نمونه های اجرایی در سایر استان ها و بهره گیری از ظرفیت های قانونی نقطه قوتی بر جاذبه های فعالیت اقتصادی در یزد صورت گیرد.

وی تقویت تسهیلات و مشوق ها را بر جذب سرمایه گذاری خواستار شد و گفت: تدبیر در موضوع فعال سازی و تعیین و تکلیف ظرفیت های راکد بسیار مهم است و از سوی دیگر نیز در معرفی زمینه های سرمایه گذاری زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات و جایگاه علمی استان نیز مورد توجه باشد.

طالبی افزود: شناسایی توانمندی های ایرانیان خارج از کشور به ویژه یزدی های مقیم سایر کشورها با نگاهی ویژه در موضوع سرمایه گذاری صورت گیرد تا استان از فرصت ها و زمینه های فعالیت اقتصادی در این عرصه نیز بهره مند شود.

وی بیان کرد: بر مبنای نظرات کارشناسی،پیشنهادات بخش‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی اشتراک نظر در زمینه جذب سرمایه گذاری و جهت دهی فعالیت های اقتصادی در استان صورت گرفته و مرکز خدمات سرمایه گذاری نیز محور مذاکرات و جلسات برای اجرایی شدن این برنامه ها باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.