به گزارش ایرنا، محمدحسین رحیمی زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای تجمیع این مراکز زمینی قبلا مشخص شده ولی هنوز استان در ساماندهی موفق عمل نکرده است.
وی ادامه داد: جمع آوری ضایعات فروشی ها و تجمیع و ساماندهی آنها باید بخاطر اهمیت موضوع و نقشی که بعضا در سرقت ها دارند باید توسط مردم و رسانه های گروهی به یک مطالبه جدی تبدیل شود تا شاهد تحقق فعالیت درست در استان در قبال آنها باشیم.
این مسئول تصریح کرد: اگر با همت و پیگیری مردم و مسئولان طرح انتقال ضایعات فروشی های متفرق موجود در یزد محقق شود بدون شک در کاهش خیلی از سرقت های خرد موثر است.
رحیمی زاده با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه و بین مردم به افزایش جرائم این حوزه در بخش های مختلف اشاره کرد و همکاری در پیشگیری و ارتقای سواد رسانه ای مردم و جوانان را خواستار شد.
وی در ادامه به سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) و نقشی که آن در همکاری مردم برای اطلاع رسانی در حوزه های مختلف و پیشگیری از جرائم دارد اشاره کرد و از مردم خواست بیش از گذشته با آن در ارتباط باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد به برخی آسیب های موجود در استان پرداخت و یکی از آنها را پدیده طلاق ذکر کرد که در سال های اخیر با انجام فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی هم اکنون این استان در رتبه 26 کشور قرار دارد.
به گفته رحیمی زاده در سالجاری چهار هزار و 200 پرونده اختلافات خانوادگی به معاونت پیشگیری دادگستری یزد ارجاع شده که از این تعداد یک هزار مورد آن با برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره به صلح و سازش ختم شده است.
وی، برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج با همکاری مراکز آموزش عالی را از دیگر فعالیت های مناسب در پیشگیری از جرائم و آسیب ها ذکر کرد که امسال دانشجویان زیادی از آن استفاده کردند.
این مسئول یکی از راه های آسیب زا در یزد را مهاجرت از شهرستان ها به مرکز استان و سکونت در حاشیه این شهر ذکر کرد و گفت: حدود 70 درصد مهاجرت ها در یزد درون استانی است که باید برای جلوگیری از آن اقدام کرد.
رحیمی زاده یادآور شد: این مهاجرت های بی رویه خود موجب برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی و بروز ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.
وی در پایان به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و از مردم و خانواده ها خواست برای پیشگیری از آسیب ها با مسئولان در بخش های مختلف همکاری شود.
وی در پایان به سوالات خبرنگاران در خصوص جرائم موجود یزد، موضوع فضای مجازی، چهارشنبه آخر سال و اقدام های پیشگیرانه در بخش های مختلف به خصوص ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی پاسخ داد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.