معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به سهم بالای گردشگران در ایام نوروز به ویژه در شهر یزد گفت: دستگاه های اجرایی و نظارتی کنترل ترافیک و ارائه خدمات مناسب در ایام نوروز را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صادقیان در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در ایام سفرهای نوروزی 800 هزار تا یک میلیون نفر مسافر به استان یزد سفر کنند.

وی ادامه داد: دو هزار و 200 هکتار بافت تاریخی در شهرهای استان وجود دارد و 5 هزار هکتار نیز بافت قدیمی در حاشیه بافت تاریخی شهر قرار دارد که قابلیت های مختلفی را در خود جای داده اند و از جاذبه های مهم گردشگری استان محسوب می شوند.

صادقیان خاطرنشان کرد: دو موضوع کنترل ترافیک و نظارت بر ارائه خدمات از مسائل مورد تاکید در ایام نوروز است که باید از سوی دستگاه های خدمات رسان، نظارتی و اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تلفات جاده ای در استان در ماه های فروردین، مرداد و شهریور اتفاق می افتد، عنوان کرد: از سوی دیگر افزایش ترددهای جاده ای را در این زمان داریم لذا ایمن سازی و آرام سازی معابر برون شهری و درون شهری، اصلاح شیب شیروانی جاده های برون شهری، حضور مستمر گشت های راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین حضور پلیس راه و راهور در تقویت ایمنی موثر واقع می شود.

معاون عمرانی استاندار یزد یادآور شد: در این راستا حضور امداد خودرو و کشیک در سطح جاده ها، کشیک حاشیه راه ها و اصلاح و تقویت تابلوهای اطلاع رسانی نیز نیازمندتوجه ویژه است.

صادقیان ادامه داد: با توجه به ثبت یزد در فهرست میراث جهانی و سایر ظرفیت های موجود خوشبختانه تمایل گردشگران برای سفر به شهر یزد قابل توجه است و پیش بینی می شود سهم بالایی از مسافران نوروزی یزد را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: بر این اساس‌تشدید نظارت بر رستوران‌ها، مراکز عرضه موادغذایی و مجتمع‌های بین‌راهی، کشیک بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها در سطح شهرهای استان، اطلاع‌رسانی شماره تماس‌های راهداری، پلیس، دانشگاه‌علوم‌پزشکی و میراث فرهنگی برای پاسخگویی به مسافران در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: وجود ایستگاه های اطلاع رسانی ورودی شهرها، توزیع بروشورها و مجلات، طرح سامانه های فعال در فضای مجازی برای معرفی استان از دیگر برنامه های ستاد تسهیلات سفر در نظر گرفته شده و در این راستا اقدامات لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.