به گزارش ایرنا فخرالسادات خامسی هامانه روز شنبه در نشستی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ ازدواج سالم در جامعه، ‌افزود: تاکنون بیش از 100 برنامه فرهنگی، آموزشی و تبیینی در طرح پویش ازدواج پایدار یزد برگزار شده است.
وی تصریح کرد: این طرح یک پویش به منظور هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها مردم نهاد با کمک گرفتن از مردم محلات و رسانه‌ای برای دغدغه مندی سازی استان در مسئله ازدواج با یکسری از برنامه‌های آموزشی، حمایتی و مشاوره‌ای برای اقشار مختلف مردم در سطح استان اجرا شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه برنامه‌های طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار در سه حوزه کوتاه، میان مدت و بلند مدت اجرا شد، افزود: این برنامه‌های کوتاه مدت در بحث‌ها آموزشی، حمایتی و مشاوره‌ای خوشبختانه به خوبی با همکاری دستگاه‌ها و مردم به اجرا درآمد .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان نیز درادامه با بیان اینکه طرح پویش ازدواج سالم و پایدار در استان یزد اجرا و از انجا که برنامه ها و نتایج خوبی از آن گرفته شد ، زمینه ای برای اجرای آن در دیگر شهرستان های استان فراهم شده است تصریح کرد: از جمله نتایج این طرح را می توان گسترش ازدواج سالم و پایدار و کم شدن تنش ها و آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.
رقیه کرمانیان با بیان اینکه آگاه بخشی و آموزش در زوج های جوان باعث زندگی پایدار و سالم می شود افزود: آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش یافته و لازم است برنامه ‌ریزی مناسبی از سوی دستگاه‌های مسئول صورت گیرد.
وی گفت: از مهم‌ترین آسیب‌ها طلاق است که بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته و نقش نهادهایی مانند بهزیستی و مراکز مشاوره در این‌ خصوص بسیار حیاتی و تأثیرگذار است.
در این پویش سه‌ روزه کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌هایی از مهارت‌های زندگی به نمایش در آمده وغرفه‌هایی نظیر خانواده سالم، نمایشگاه کتاب، خانواده آماده در مخاطرات و مشاوره‌های رایگان، ورزش و... در محل دانشگاه اردکان دایر شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.