به گزارش ایرنا، این طرح همزمان با 17 اسفند‌ماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در 10 کتابخانه منتخب استان با هدف معرفی خدمات کتابخانه ‌ها و تبدیل آنها به پایگاه‌های فعال فرهنگی اجتماعی برگزار شد.
در جریان این طرح، کتابخانه‌ های عمومی ابرکوه، آیت‌الله فاضل اردکان، امام صادق(ع) اشکذر، محمد مفیدی بافق، عطایی بهاباد، سیدالشهداء(ع) تفت، شهید تاج فیروزه مروست، مجتمع مهریز و الزهرا(س) بفروئیه میبد مورد بازدید قرار گرفت.
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی منتخب از دیگر برنامه‌های سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی است و علاقه ‌مندان می‌توانند با در دست داشتن یک قطعه عکس و مدرک شناسایی خود به عضویت سراسری یا محلی کتابخانه‌ها در آیند.
استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی یزد با حضور در کتابخانه امام علی(ع) این شهر و شرکت در طرح ملی کتابخانه‌گردی از بخش‌های مختلف این کتابخانه دیدن کرد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد گفت: 9 درصد جمعیت استان عضو 110باب کتابخانه های عمومی تحت مدیریت این نهاد فرهنگی هستند.
به گفته رقیه دوست فاطمی ها افزون بر 100 هزار نفر عضو کتابخانه های استان هستند و 250 کتابدار در کتابخانه های زیر پوشش فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: هم اکنون 2 میلیون و 10هزار جلد کتاب با موضوع های مختلف در مخزن کتابخانه های عمومی موجود است.
بر اساس سرشماری آبان ماه 1395،استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 656 هزار نفر آن در شهرستان یزد زندگی می کنند.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.