رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: عزت، اقتدار و عظمت نظام اسلامی در سایه خون شهدا حاصل‌شده است.
مصطفی کریمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، امام خمینی (ره) و فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا و بنیاد شهید اظهار داشت: شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا نماد حریم اسلام ، انقلاب و حفظ ارزش‌های انقلاب هستند.
وی با اشاره به اینکه، شهدا بزرگترین سرمایه معنوی نظام هستند، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، ضامن عزت و اقتدار نظام است و نهادینه کردن آن در جامعه ضروری است.
همچنین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت : با حضور جمعی از مسئولان محلی به مناسبت هفته منابع طبیعی به یاد 275 شهید شهرستان در بوستان چهار هکتاری سایت مسکن نهال زیتون غرس شد.
مرتضی سعیدی افزود: برای ترویج فرهنگ احیا درختکاری 6 هزار اصله نهال از بهمن‌ماه تاکنون بین مردم ، اداره‌ها و نهادها رایگان توزیع‌شده است.
افزون بر 90 درصد مساحت شهرستان در قالب 480 هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی است که با توجه به شرایط اقلیمی 253 هزار هکتار آن اراضی بیابانی و 227 هزار هکتار آن مرتع است .
15 تا 21 اسفند در تقویم ملی به‌عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شد و شعار این هفته در سال جاری «منابع طبیعی بزرگ‌ترین سرمایه ملی» است، انتخاب ‌شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.