به گزارش روز جمعه دبیرخانه این جشنواره ، عباس ملازینلی با بیان اینکه این فیلم ها در ساعت 18 در روز یاد شده اکران می شود افزود: این امر در راستای دیده شدن آثار شرکنندگان و ایجاد رقابت سالم بین آنها انجام می شود.
وی اظهار داشت: اکران فیلم ها با حضور فیلم سازان و همچنبن آثار هم مورد نقد و بررسی قرار می گیرند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خاطر نشان کرد: این جشنواره با هدف دستیابی جوانان به دانش و آگاهی بهتر از شهر میراث جهانی، القاء درک قوی تر از تعلق و غرور در مورد میراث جهانی و فرصت دادن به جوانان به منظور بیان نظرات از طریق دیدگاه شخصی خود در مورد میراث جهانی و همچنین در مورد شهر خودشان، برگزار می شود.
ملازینلی اظهار داشت: موضوع این جشنواره 'اگر من در یک شهر ثبت شده در میراث جهانی قصد گردشگری داشته باشم، از کجاها بازدید خواهم کرد و چرا! ' است.
مجموعا 63 اثر در 2 گروه سنی نوجوان و جوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در نهایت 30 اثر برای حضور در این جشنواره توسط هیات داوران انتخاب شد.
اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم یزد، شهر میراث جهانی، 18 اسفندماه در یزد برگزار می شود که در نهایت 2 فیلم برگزیده در هر گروه سنی، برای حضور در مرحله بین المللی جشنواره، به سازمان شهرهای میراث جهانی (OWHC) معرفی خواهند شد. این جشنواره از طرف انجمن شهرهای میراث جهانی ارائه شد که مقر آن در کانادا است فینال این جشنواره قرار است در یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.