در ادامه این مطلب آمده است: داستان پر غصه گرفتن خلافی ساختمان، مجوز ساخت، علافی مراجعه کنندگان در راهروهای شهرداری ها برای همین منظور و طولانی شدن پروسه برخی از درخواست های مردمی، فقط بخشی از گله های مردم از این دستگاه عریض و طویل است.
اما آنچه فعلا مورد نظر نویسنده است وضعیت خیابانهای شهر یزد است و البته نه از نظر آسفالت های بی کیفیت، چاله چوله های فراوان و دست انداز های اعصاب خرد کن که خود داستانی جدا دارند؛ بلکه داستان این مقوله، چیز دیگری است.
سالهاست که شهرداری یزد، خیابانی را آسفالت می کند اما آن را بنا بر دلایلی که هنوز روشن نیست، نیمه کاره و به حال خود رها می نماید!!.
یکی از معضلاتی که سالهاست برخی از مناطق شهر یزد با آن دست به گریبان است و کسی هم از علت آن خبری ندارد رها شدن بخشی از آسفالت خیابان هاست، معضلی که بیشتر در مناطق اطراف شهر به چشم می خورد.
زمانی بود که شرکت های مختلف دست به حفاری در سطح خیابان ها می زدند و مشکلاتی از این بابت بوجود می آمد که این خیابان های حفاری شده و تکه و پاره شده همچنان آثار آن باقیست!.
اما حالا که تقریبا دیگر از حفاری ها خبری نیست، معضل جدیدی به نام رها شدن آسفالت یا نیمه کاره ماندن بهسازی برخی از خیابان های اصلی و فرعی مناطق مختلف شهر به چشم می آید.
اینکه چرا شهرداری های نواحی مختلف یزد، خیابانی را زیر و رو می کنند و سپس مدتی آن را رها می نمایند و دوباره شروع بکار می کنند و پس از آن هم بخشی از همین خیابان تا سالها به حال خود رها و آسفالت نمی شود هم معضلیست که باید شهرداری یزد پاسخگوی آن باشد.
بعنوان نمونه انتهای خیابان شهید موحدین (میدان ابوالفضل به سمت کمربندی یزد- جاده قدیم تفت) و نزدیک به جاده کمربندی، یکسال است که بازسازی و آسفالت و بلوار جدیدی در این مکان احداث شده که بسیار خوب و جای تقدیر دارد.
اما 2 نقطه از همین بلوار به طول هر یک حدود 50 متر به همان حال خاکی رها شده و یکسال است که کسی به آن توجهی نکرده است.
این 2 نقطه خاکی نه در جوار چهار راه است، نه منطقه مسکونی است و نه با دیگر نقاط این بلوار جدید، تفاوتی دارد اما همچنان خاکی مانده و فلسفه رها شدن و آسفالت شدن آن را هم نمی دانیم!!. معضلی که گاها بعلت بی مبالاتی برخی رانندگان و سرعت زیاد آنها به کانون گرد و خاک تبدیل شده و با توجه به تاریک بودن و نداشتن سیستم روشنایی، امکان هر اتفاق ناگواری در آن وجود دارد.
این معضل، گله های زیادی را از سوی مردمی که از این مسیر می گذرند موجب شده و هنوز نمی دانند فلسفه این جاده کوتاه خاکی اما پر چاله چوله و پر گرد و خاک چیست؟!.
اگر فرض کنیم قرار است بخشی از این جاده تملک شود یا قرار است چهار راهی ایجاد شود یا بنا بر هر دلیل دیگری که ما نمی دانیم اما به حال خود رها شده، حداقل می تواسنتد زیر سازی آن را انجام دهند تا این مکان تاریک و خطرناک موجب ایجاد گرد و خاک و خدای نارده بروز حادثه ای خطرناک نشود
همچنین گاها مشاهده شده که شهرداری برای موزائیک کردن یا آسفالت محدوده یک مدرسه، آن را زیر و رو می کند اما بازسازی آن گاها 6 ماه تا یکسال طول می کشد که با توجه به تردد دانش آموزان بخصوص در فصل زمستان، منجر به حوادث ناگواری می شود.
خیابانهای یزد بعلت کم عرض بودن، تردد خودروهای زیاد، جولان موتورسیکلت ها، گرمای شدید هوا و تمرکز امکانات شهری در هسته مرکزی آن، نفس کشیدن را بر شهروندان سخت کرده است.
حالا اگر قرار باشد معضلی خود ساخته مثل آسفالت های بی کیفیت، سرعت گیرهای تند و تیز، خطی کشی های رنگ باخته و نیمه کاره رها شدن آسفالت ها هم به آن اضافه شود، کلافی سر در گم ایجاد می شود که شرایط را بر عابران و رانندگان سخت تر می کند.
امیدواریم شهردای یزد به این بخش ورود کند و شورای شهر هم با حمایت از شهردار، از تعدد جلسات و نشست های خود کاسته و وارد میدان عمل خدمت به مردم شوند.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.