به گزارش ایرنا در این همایش سه روزه مدیران کل آموزش و پرورش و نیز مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سراسر کشور و دانشجویان رشته معماری از استانهای مختلف حضور داشتند.
مجموعا 519 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که آثار ارسالی توسط 51 داور مورد بررسی قرار گرفتند.
در بخش های عکاسی، طراحی و مقاله به ترتیب 109، 302 و 214 نفر ثبت نام کردند که در مهلت تعیین شده 80 اثر در بخش عکاسی، 243 اثر در بخش طراحی و 196 اثر در بخش مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.
هویت بخشی به فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و احیا معماری اسلامی ایرانی با رعایت الگوهای بومی، الگوهای توسعه پایدار در آمایش سرزمین و شرایط محیط ‌های آموزشی، تربیتی و جمعیتی در مکان‌یابی مدارس و مراکز، تکنولوژی ساخت و صنعتی‌سازی، مدرسه سبز و ملاحظات ارگونومیک و فضاهای آموزشی از جمله محورهای همایش مورد اشاره بود.
هدف از برگزاری همایش یاد شده احیای معماری ایرانی در فضای آموزشی کشور با عنوان « مدرسه امروز ،میراثی ماندگاری » اعلام شد.
همچنین در حاشیه همایش این نمایشگاه آثار ارسال شده به همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی دایر شده بود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه دستاوردهای هشتمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی» اعلام شد.
نمایش کلیپ عملکرد سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نمایش کلیپ هفت دوره همایش و نمایشگاه مدرسه ایرانی ، معماری ایرانی و رونمایی از تمبر پستی همایش از جمله برنامه های همایش یاد شده بود.
ارائه مقالات برتر فارسی و لاتین ، ارائه طرح ها ، بازدید شرکت کنندگان از نمایشگاه به همراه گفت و گو با کارشناسان پنل ها و برگزاری کارگاههای مختلف آموزشی از دیگر برنامه این همایش بود.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.