علیرضا جدیدی اردکانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از این طرح را مشارکت ‌دهی مردم در حفظ درختان کهنسال عنوان کرد و افزود: هرساله به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نهال‌هایی توسط مسئولان غرس می‌شود و به پیشنهاد کارگروه مشورتی محیط ‌زیست فرمانداری، در این پویش به دنبال شناسایی و حفظ درختان کهنسال برای حفاظت هرچه بیش ‌تر آن‌ها هستیم.
وی گستره این پویش را شهرهای اردکان، عقدا و احمدآباد ذکر و اضافه کرد: پس از معرفی این درختان، از طریق مشارکت دستگاه ‌های متولی نظیر منابع ‌طبیعی، شهرداری‌ها و... نسبت به پلاک‌ دارکردن آن‌ها و نیز انجام مراقبت‌های ویژه‌ تر اقدام خواهد شد.
سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه در این پویش درختان 70 ساله و بالاتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی این درختان استفاده شده و علاوه بر آن شماره پیامک، شماره تماس تلفنی و شناسه فضای مجازی نیز برای دریافت عکس‌ها و اطلاعات درختان از سوی مردم در نظر گرفته شده است.
جدیدی زمان برگزاری پویش را 15 اسفند 97 تا پایان بهار 98 اعلام کرد و گفت: در پایان پویش، به پاس مشارکت مردم در این حرکت به سه نفر از شرکت‌کنندگان کارت هدیه 500 هزارتومانی اهدا خواهد شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.