ناصر زارع روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برغم مشکلات فعلی اقتصادی، کار آفرینان تلاش خوبی در تولید و اشتغال داشته اند.
وی بابیان اینکه باید برای اشتغال جوانان بیشتر تلاش کنیم ، تاکید کرد: با توجه به مشکلات بیکاری در این شهرستان از مدیران و مسئولان واحدهای تولیدی درخواست داریم برای ایجاد اشتغال ، نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند.
این مسئول یاد آور شد: امسال 220 طرح اشتغال‌ زایی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ، عشایری ، فراگیر و مشاغل خانگی شدند.
این مسئول ادامه داد : امسال 820 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال ‌زایی در جلسه کارگروه مصوب شده است که 430 میلیارد ریال آن به بانک‌های عامل معرفی شدند که در این زمینه 185 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال به کارآفرینان این شهرستان پرداخت ‌شد .
رئیس اداره تعاون اضافه کرد: این مبلغ صرف اجرای طرح‌های کشاورزی ، تولید فرآورده‌های دامی، صنایع غذایی و تبدیلی، فرش دستبافت، گردشگری ، فناوری اطلاعات، ورزشی ، آموزش و رفاهی ، مشاغل خانگی و خدماتی ‌شده است .
زارع بابیان اینکه در پرداخت وام‌های اشتغال‌زا در مناطق روستایی و عشایری اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است ، یادآور شد: با راه ‌اندازی این طرح‌ها زمینه اشتغال 300 نفر فراهم‌ خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه تسهیلات با نرخ 6 و چهار درصد و بازپرداخت آن سه الی پنج‌ساله است، تصریح کرد: ابرکوه در جذب تسهیلات اشتغال‌ روستایی و عشایری ازلحاظ تعداد طرح‌ و تعداد اشتغال در میان 10 شهرستان استان یزد در رتبه نخست قرار دارد.
وی اضافه کرد: از مجموع سه هزار بنگاه اقتصادی حوزه صنعت ، معدن ، کشاورزی، دامداری ، خدمات ، اصناف و گردشگری ، یک هزار و 113 مورد مربوط به بنگاه‌های اقتصادی است و در این واحدها پنج هزار و 45 نفر مشغول به کار هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.