به گزارش شامگاه چهارشنبه روابط عمومی آتش نشانی یزد، این المپیاد در 2 رشته مسابقات آبرسانی با موتور پمپ پرتابل و عملیاتی ترکیبی با حضور 28 تیم 9 نفره از سازمان های آتش نشانی سراسر کشور به مدت سه روز پیگیری می شود.
در مراسم افتتاحیه رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، هدف این المپیاد را ایجاد مهارت، دقت و افزایش سرعت عمل، بالا بردن توان عملیاتی و افزایش اعتماد عمومی به توانمندی آتش نشانان و امدادگران کشور، تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات بین آن‌ها و همچنین نقش و تاثیر حرفه‌ای جامعه آتش نشانان کشور بیان کرد.
سید عباس میرشمسی افزود: این مسابقات طبق قوانین فدراسیون بین المللی ورزش آتش نشانی و امدادگران با نظارت عالیه دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار می شود.
این مسئول اظهارداشت: داوری المپیاد عملیاتی ورزشی توسط داوران رسمی و مورد تأیید فدراسیون جهانی آتش نشانان که دارای گواهینامه رسمی داخلی و بین المللی می باشند انجام خواهد شد.
میرشمسی افزود: تیم های آتش نشانی کرج، کرمانشاه، سبزوار، شهرقدس، کاشان، اردکان، کرمان، سمنان، زاهدان، دلیجان، آمل، قزوین، مرودشت، بهشهر، شهریار، شهرکرد، کاشمر، ساری، ساوه، اراک، شاهرود، اصفهان، ایزدشهر، ارومیه، بیرجند،گرگان، رشت و یزد به رقابت خواهند پرداخت.
وی در ادامه خطای انسانی و بی احتیاطی را عامل اصلی در اکثر حوادث استان دانست و عنوان کرد: بی توجهی به نکات ایمنی نسبت به وسایل گاز سوز و گود برداری غیر اصولی از جمله حوادثی است که براثر بی احتیاطی انسانی رخ می دهد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، نقش آموزش را در داشتن فرهنگ ایمنی بسیار موثر دانست و تاکید کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این استان آحاد مردم و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در جامعه را از جمله برنامه‌های مهم آتش نشانی می داند.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با 200 نیرو و 11 ایستگاه شبانه روزی به صورت تمام وقت در خدمت مردم است و شهروندان می توانند در هنگام وقوع حوادث با حفظ خونسردی با شماره رایگان 125 سازمان آتش نشانی تماس گرفته و عوامل این سازمان را از وقوع حوادث مطلع نمایند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.