به گزارش ایرنا ، سرهنگ مسعود قانعی عصر روز چهارشنبه در نشست مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل با رؤسای پلیس‌راه شهرستان‌های استان یزد اظهار داشت: تعامل بسیار خوب این دو بخش در سال جاری منجر به کاهش حوادث و تلفات رانندگی در استان شده است.
وی افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی، از سال 90 تا 96 هر سال ، تلفات رانندگی در محورهای استان کاهش یافت اما در طرح نوروزی سال 96 ، این آمار افزایش 100 درصدی داشت و تعداد متوفیان از هفت نفر به 15 نفر رسید.
رئیس پلیس راه یزد با اشاره به اینکه با تداوم این همکاری ها ، حوادث رانندگی در نوروز امسال هم کاهش خواهد یافت ، اضافه کرد: اغلب واژگونی‌ها از ساعت 12 تا 18 و در 15 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد به همین دلیل لازم است گشت‌های پلیس و راهداری در طول این ساعات افزایش پیدا کند و در نقاط پرحادثه، واحدهای گشتی مستقر شوند.
قانعی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل پلیس راه کشور و با حضور نماینده پلیس‌راه و نماینده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر وضعیت ناوگان مسافربری به منظور جلوگیری از نقص فنی آنها در بدو حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه‌ها نظارت جدی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال سعی خواهیم کرد فقط از خودروهای سمند سفید در کنترل محسوس استفاده کنیم به گونه ای که در شب ها از آنها به عنوان گشت زنی در کنترل نامحسوس و در روزها با نصب علائم و تجهیزات مخصوص در کنترل محسوس استفاده خواهیم کرد.
این مسئول ادامه داد: 80 درصد حوادث رانندگی یزد مربوط به واژگونی خودرو در محورهای برون‌شهری است که عامل اصلی این نوع حوادث، خواب آلودگی رانندگان است. به همین دلیل ایجاد ایستگاههای استراحت در مسیر جاده ها و ایستگاههای صلواتی در ورودی های شهرها در دستور است.
رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه هشت ایستگاه ثابت پلیس راه در جاده ها ایجاد می شود ، تأکید کرد: به دلیل خواب آلودگی رانندگان، این ایستگاه‌ها می‌تواند تا حد زیادی از بروز حوادث رانندگی و واژگونی خودروها جلوگیری کند.
همه‌ساله طرح‌های تابستانی، زمستانی و نوروزی در استان یزد توسط پلیس‌راه و راهداری و سایر دستگاههای خدمات رسان اجرا می‌شود.
حدود 300 هزار دستگاه خودروبه صورت روزانه در جاده‌های استان یزد تردد می‌کنند.
از مجموع راه‌های استان، 726 کیلومتر بزرگراه، 640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 274 کیلومتر راه آسفالته روستایی است که زیرپوشش اداره کل راهداری ، حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد.
یزد در بحث طول راه‌های شریانی رتبه 10 کشوری، بزرگراه هشتم، راه اصلی رتبه 14 ،‌ راه فرعی جایگاه 15 و طول راه‌های روستایی رتبه 22 کشوری را داراست.
پارسال بیش از 20 میلیون تن کالا از مبدأ یزد به نقاط مختلف کشور حمل و یک‌میلیون و 482 نفر مسافر هم از مبدأ استان به سایر مناطق جابجا شد.
طول راه‌های استان چهار هزار و 602 کیلومتر است که نقش مؤثری در برقراری ارتباط استان‌های جنوبی - شمالی، شرقی - غربی دارد.
این استان یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.