به گزارش ایرنا، غلامرضا اکرمی روز سه شنبه در همایش بین المللی «مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی» با ارائه مقاله ای با عنوان «مدرسه قرارگاه یادگیری و تربیت» اظهار داشت: انتظار از معماران این است که در طراحی مدارس، ایجاد انگیزه و خلاقیت در دانش آموزان را مدنظر قرار دهند.
ارکان اصلی تعلیم و تربیت دانش آموز، نظام آموزشی، مدرسه و مواد درسی است و تا این ارکان نباشد، تعلیم و تربیت شکل نمی گیرد.
وی در مورد فضای مدرسه به عنوان رکن سوم نظام تعلیم و تربیت یادآور شد: وقتی که نظام آموزش و پرورش غیرفعال و معلم محور باشد، مدرسه به یک سربازخانه تبدیل می شود، زیرا در این نظام، محل آموزش فقط کلاس است.
اکرمی مدعی شد: این مدرس دانشگاه تهران تصریح کرد: در کشور ژاپن مساحت بسیار بزرگی را برای مدارس اختصاص می دهند و رمز موفقیت آنها در همین است بنابراین ما باید به مساحت مدارس توجه کنیم و در شورای عالی شهرسازی هم باید به این نکته پرداخته شود.
اکرمی پیشنهاد کرد سازمان نوسازی در شورای عالی شهرسازی نماینده داشته باشد تا برای اختصاص فضای آموزشی تصمیمات درستی گرفته شود.
وی گفت: در نظام آموزشی فعال، دانش آموز باید فعال و معلم راهنما باشد و معلم باید سطح معلومات خود را ارتقا دهد تا پاسخگوی تمام سئوالات دانش آموزان باشد.
هشتمین همایش و نخستین گردهمایی بین المللی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی، روز سه شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه یزد برگزار شد.
2088/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.