به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی روز سه‌شنبه در دیدار رئیس و کارکنان منابع طبیعی ابرکوه افزود: باید کاشت درخت و حفظ منابع طبیعی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و نهادینه سازی آن از درون خانواده و در محیط مدرسه انجام شود.
وی به مناسبت فرارسیدن هفته درختکاری و منابع طبیعی ادامه داد: توسعه منابع طبیعی در نشاط و تقویت روحیه شهروندان تأثیر زیادی دارد و حفظ و نگهداری از این منابع تنها با مشارکت آحاد مردم امکان‌پذیر است.
حسینی اضافه کرد: برای پیشگیری از بیابان‌زایی باید ضمن صیانت از منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع موجود برای توسعه این منابع نیز قدم برداشت که این کار در پیشگاه خداوند متعال اجر و پاداش مضاعفی دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و جنگلها سرمایه باارزش ملی است و متعلق به نسل کنونی نیست بلکه نسلهای آینده نیز در آن حق‌ دارند .
حسینی با تبیین آموزه‌های دینی در خصوص اهمیت درختکاری یادآور شد: علاوه بر دستگاه‌های اجرایی، اقشار مختلف مردم در شهر و روستا نسبت به حفظ منابع طبیعی و محیط‌ زیست وظیفه‌ دارند.
به گزارش ایرنا، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیتهای این اداره گفت: تاکنون پنج هزار اصله نهال به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی به ‌صورت رایگان بین مردم، ادارات و نهادها توزیع‌شده است .
مرتضی سعیدی افزود: تا پایان هفته منابع طبیعی افزون بر 12هزار نهال به‌صورت رایگان بین شهروندان ابرکوه توزیع خواهد شد .
افزون بر 90 درصد از مساحت شهرستان ابرکوه به وسعت 480 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است که اراضی بیابانی، کویری و مرتعی را شامل می شود با توجه به شرایط اقلیمی 253 هزار هکتار آن اراضی بیابانی و 227 هزار هکتار آن مرتع است .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.