به گزارش روز چهارشنبه دبیرخانه این جشنواره عباس ملازینلی افزود: از زمان انتشار فراخوان که 11 بهمن ماه سالجاری تا 12 اسفند ماه مهلت برای تولید و ارسال اثر بود 63 اثر در 2 گروه سنی نوجوان و جوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی اظهار داشت: از این تعداد 2 اثر به دلیل رعایت نکردن زمان قانونی فیلم حذف شد و از میان آثار قابل قبول طبق ضوابط جشنواره 47 اثر در گروه سنی 14 تا 17 سال و 14 اثر در گروه سنی 18 تا 21 سال بود.
ملازینلی افزود:هیات انتخاب جشنواره متشکل از سید جلال دهقانی اشکذری، رقیه توکلی و مسعود آستانداری که از فیلمسازان موفق یزد و کشور هستند 61 اثر را مورد ارزیابی قرار دادند و در این میان به اتفاق 30 اثر را برای ورود به بخش مسابقه معرفی نمودند که 24 اثر در گروه سنی 14 تا 17 سال و 6 اثر در گروه سنی 18 تا21 سال هستند.
ملازینلی کیفیت آثار ارسالی به جشنواره را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید این نکته را مد نظر داشت که فیلمسازان در رده سنی نوجوان و جوان بودند و اغلب تجربه فیلمسازی نداشتند.
وی تصریح کرد: قطعا در سال های آینده با کسب تجربه این دوره می توانیم با قوت بیشتری کار را دنبال کنیم هدف اصلی ما ایجاد یک جریان برای توجه نسل جوان به یزد و معرفی بیشتر پتانسیل های گردشگری شهر یزد بود که تا حدود زیادی محقق شده است.
اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم یزد، شهر میراث جهانی، 18 اسفندماه در یزد برگزار می شود که در نهایت 2 فیلم برگزیده در هر گروه سنی، برای حضور در مرحله بین المللی جشنواره، به سازمان شهرهای میراث جهانی (OWHC) معرفی خواهند شد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.