به گزارش ایرنا ، حسین فلاح روز دوشنبه در نشست خدمات سفر با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران که امنیت به دست آمده در کشور مرهون ایثارگری و جانفشانی آنها است افزود: همه باید تلاش کنیم که جشن تاریخی و ایام مبارک نوروز در کنار هم به خوبی و خوشی همراه با تجدید خاطره ای از یاد شهدا سپری گردد.
وی تصریح کرد : نگاهی که در بخش هایی روستایی و دهیاری ها شکل گرفته نگاهی ارزشمند است که باید مورد عنایت و توجه قرارگیرد.
فرماندار میبد در ادامه با اشاره به اهمیت مورد توجه قرار دادن ورودی های شهر میبد به صورتی مطلوب تر یاد آور شد : ورودی شمالی باید توقف گاه خوبی برای مردم باشد ، همچنین ورودی جنوبی با وجود راهنماهایی که گذاشته شده برای نشان دادن کارگاه های سفال و سرامیک و کارگاه های زیلو باید بیشتر مورد توجه باشد.
علیرضا ابوالحسنی معاون فرماندار میبد هم خاطرنشان کرد : لازم است در چاپ بنر ها و تراکت ها بگ گراندی از زیلو که میبد به عنوان شهر جهانی آن انتخاب شده است ، قرار داد.
این مسئول ورودی های شهر را اصلا در خور شهر جهانی زیلو ندانست و گفت : باید بهینه سازی ورودی ها در دستور کار قرار گیرد.
شهردار میبد نیز گفت : در مجموعه شهرداری ستاد خدمات نوروزی تشکیل خواهد شد که 9 کمیته دارد و برای هر کدام از کمیته ها شرح وظایفی برای ارائه برنامه های خوب و به یاد ماندنی به مسافران نوروزی تعیین شده و به زودی در شبکه های مجازی و رسانه های شهرستانی ، استانی و کشوری اطلاع رسانی خواهد شد.
علیرضا نقوی افزود : با اطلاع رسانی که خواهد شد نخاله های ساختمانی از سطح شهر جمع آوری می شود، سه ورودی اصلی شهر فضاسازی می شود و همچنین سامانه 137 حداقل 20 ساعت برای دادن اطلاعات گردشگری و خدماتی به مسافران فعال خواهد بود.
شهردار میبد در ادامه برگزاری جشن های مردمی در چند نقطه شهر و نورپردازی سه بعدی با هدف معرفی آثار تاریخی در نارین قلعه و بخچال میبد را از اقداماتی برشمرد که در ایام نوروز انجام خواهد شد.
وی یادآور شد : نورپردازی سه بعدی تنها مختص به ایام نوروز نیست بلکه برای شهروندان میبدی نیز در دیگر ایام سال اجرا خواهد شد.
این مسئول با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های میبد برای تبدیل به فرصت های گردشگری گفت : در نصب داربست ها شهروندان باید مواظب باشند که با شهرداری هماهنگی به عمل آورند در غیر این صورت داربست نصب شده جهت نظم شهری و بالا بردن زیبایی های بصری شهر به انبار شهرداری منتقل خواهد شد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.