به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مجید جوادیان زاده در دومین نشست شورای فرهنگی توسعه صنعت تصویر و سینما افزود: سرانه تماشاگران سینما در استان یزد بنا بر آمار مرکز مطالعات و فناوری سینما در وضعیت مناسبی قرار دارد.
وی با یادآوری اهمیت سینما به عنوان یک کالای فرهنگی و ضروری، ادامه داد: در یک سال اخیر جشنواره های متنوع سینمایی از جمله جشنواره رضوی، فیلم کودک، فیلم تهران، حقیقت و فجر در یزد برگزار شد که با استقبال شهروندان همراه بود.
وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در سال آینده نیز برنامه ها و جشنواره های سینمایی را با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی استان برگزار می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین با تقدیر از هنرمندان یزدی که در سالجاری در جشنواره ملی و بین لمللی در حوزه سینما حائز رتبه شده اند، اظهار داشت: هنرمندان یزدی در حوزه سینما امسال خوش درخشیدند و توانستند جایگاه حرفه ای خود را به رخ بکشند.
جوادیان زاده در پایان با یادآوری توانمندی انجمن سینمای جوانان، موسسه ها و شرکت های سینمایی استان یزد، بهرمندی هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی از این حوزه را خواستار شد.
استان یزد 19 سالن سینما با ظرفیت چهار هزار و 414 صندلی دارد.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.