سید مصطفی داوودی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، 998 هزار و 908 مسافر در راه آهن این منطقه جابه‌جا شد که این عدد نیز نسبت به مدت مشابه سال 96، 6.5 درصد رشد دارد.
وی با اشاره به تردد روزانه 24 رام قطار مسافری ،افزود: با جابه‌جایی مسافران توسط 17 رام عبوری و هفت رام مبدأ ـ مقصد در مسیر مبادی و مقاصد تهران، مشهد، بندرعباس، کرمان، اصفهان و زاهدان و با ثبت 575 میلیون و 60 هزار نفر کیلومتر شاهد رشد 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بخش هستیم.
مدیرکل راه‌آهن یزد خاطرنشان کرد، با ثبت یک هزار و 151 رام قطار مسافری در این مدت از مبدأ یزد به نقاط مختلف کشور، ضریب اشغال قطارهای مسافری با رشد سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 82 درصد است.
داودی درباره وضعیت تکریم ارباب‌رجوع و مسافران نوروزی هم گفت: تاکنون پنج جلسه با حضور اعضای ستاد نوروزی باهدف بررسی و تحلیل آمادگی منطقه یزد در ایام اوج سفرهای نوروزی برگزارشده است .
این مسئول خاطرنشان کرد: در این جلسات تصمیمات لازم به‌منظور فراهم کردن شرایط استاندارد ایستگاه‌های مسافری در ایام نوروز گرفته شد و در مرحله اجرایی قرارگرفته است.
مدیرکل راه‌آهن یزد با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی این مجموعه از 25 اسفندماه شروع و تا 16 فروردین 98 ادامه خواهد یافت، ادامه داد: امیدواریم امسال بتوانیم خدمات بهتر و شایسته‌تری به مسافران نوروزی ارائه کنیم.
حدود هزار کیلومتر خط آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از 30 درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی مربوط به این منطقه است.
در هر شبانه‌روز 120 رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که 30 مورد آن مسافربری است.
راه‌آهن یزد با سهم حدود 40 درصد حمل‌ونقل بار ایران در 18سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است .
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند .
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.