به گزارش ایرنا، محسن صادقیان روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد افزود: نقش کمیته اطلاع رسانی در ارائه اطلاعات و خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی بسیار مهم است.
وی با تاکید بر اهمیت نشست های ستاد خدمات سفر تصریح کرد: از هفته آینده مدیران کل امور شهری استانداری و میراث فرهنگی علاوه بر حضور در نشست های خدمات سفر در شهرستان ها، از طرح های بازآفرینی شهری نیز بازدید کنند.
معاون استانداری یزد تصریح کرد: باتوجه به اهمیت نشست های ستاد اجرایی خدمات سفر، حضور مدیران کل دستگاه ها و نهادهای استان در این نشست ها الزامی است.
صادقیان افزود: نشست های کمیته های 11 گانه ستاد خدمات سفر باید به صورت مستمر برگزار و برای پذیرایی هرچه بهتر میهمانان استان برنامه ریزی شود.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد در سال 96 گفت: تقویم جشنواره های میراث فرهنگی آماده است و به زودی زمان و نام این برنامه ها در سال آینده منتشر می شود.
سیدمصطفی فاطمی همچنین از نامگذاری هریک از روزهای فروردین 1398 با عنوان یکی از شهرستان های استان خبر داد و افزود: این تصمیم در راستای توجه به همه شهرستان ها در برنامه های تبلیغاتی و رسانه ای اتخاذ شده است.
در این نشست فرمانداران 10 شهرستان و نیز مسئولان کمیته های زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گزارشی از فعالیت ها و برنامه ها پیش رو ارائه کردند.
در این نشست اعلام شد که نشست بعدی ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد، 20 اسفند ماه با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد برگزار می شود.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر شامل بخشی از بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال 1396 افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی در سال جاری از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم‌اندازهای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
7532 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.