مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و نخستین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی» با حضور اساتید بین المللی به میزبانی یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارفی در نشست خبری با موضوع هشتمین همایش ملی مدرسه ایرانی گفت: یکی از اقدامات که در اولویت بود، تقسیم سهم عادلانه اعتبارات نوسازی بین شهرستان‌‌ها با نگاه مناطق کمتر توسعه‌‌یافته بود که این مهم اجرایی شد.

وی با بیان اینکه شاخص اعتبارات عمرانی اصلاح شد و پروژه‌‌های نیمه‌‌تمام شروع به کار کرد، اظهار داشت: اعتبارات استان در این زمینه ۸۰ میلیارد ریال بود که در سال ۹۶ اعتبار استان ۲.۶ درصد افزایش یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد با بیان اینکه ۲۴۶ پروژه نیمه تمام در استان داشتیم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۱۰۰ پروژه را تکمیل و به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل دادیم.

عارفی ادامه داد: امسال نیز اعتباری معادل ۶۰ میلیارد تومان برای استان تخصیص یافت و شناسایی پروژه‌‌ها در قالب سه طرح تخریب و بازسازی، تجهیز پروژه‌‌های تکمیل شده و مقاوم‌‌سازی دنبال شد و در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به تحویل پروژه‌های نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار و ۸۶۷ مترمربع فضای آموزشی در سال گذشته و ۵۹ هزار و ۵۰۱ مترمربع در مهرماه و دی‌ماه امسال تحویل داده شده که در این زمینه شاهد رشد ۲.۵ درصدی نسبت به سال گذشته بوده‌‌ایم.

این مقام مسئول افزود: ۵۵ پروژه نیز در استان بالای پنج سال تعطیل بود که در حال برگزاری مناقصه برای تکمیل این پروژه ها هستیم همچنین ۷۶ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرای عملیات عمرانی است.

عارفی اضافه کرد: همچنین ۱۲۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس، ۱۱۰ هزار مترمربع ایزوگام و ۱۵ هزار مترمربع زیرسازی برای نخستین بار در مدارس سطح استان انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین‌‌المللی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی ابراز داشت: امسال برای اولین بار این همایش خارج از تهران و به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد هدف از برگزاری این همایش را احیای معماری ایرانی در فضای آموزشی کشور به عنوان یک میراث ماندگار برای نسل‌های آینده دانست و بیان کرد: بر اساس تفاهم‌‌‌نامه‌‌ای که با دانشگاه یزد منعقد شد، این همایش از ۱۴ تا ۱۶ اسفند در یزد برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.