رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگار ایرنا گفت: هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در چهار موضوع حفظ، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن به‌صورت الکترونیکی برگزار شد.
حمیدرضا بصیری بابیان اینکه در این آزمون شرکت‌کنندگان در 20 رشته مختلف باهم به رقابت پرداختند افزود: اکثر شرکت‌کنندگان در این آزمون از حفاظ و قرآن آموزان بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین (ع) این شهر بودند.
وی تصریح کرد: تقویت وحدت و انسجام برنامه و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی ، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسه ها و مراکز قرآنی از هدف اصلی برگزاری این آزمون است.
بصیری ، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت را یکی دیگر از اهداف این مسابقات عنوان کرد .
این مسئول یادآور شد: به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان نیز از دیگر اهداف این مسابقات است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه ادامه داد: بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین (ع) ، موسسات قرآنی توحید و بهار قرآنی صفی‌آباد در این شهرستان فعالیت ترویج فرهنگ قرآنی دارند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.