به گزارش ایرنا ، امام جمعه میبد در مراسم افتتاح این مرکز سایبری با اشاره به جایگاه ایران در میان کشورهای اسلامی گفت : با نگاه از دریچه های گوناگون می بینیم که ظرفیت کشور ما بسیار بالاست و در کنار همه امتیاز هایی که کشور ایران دارد فقط زبان فارسی ما ، زبان پر جاذبه ای در دنیا و بیانگر قدرت بزرگ فرهنگ ما است.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در ادامه افزود: آینده دنیا فضای آی تی و هوش مصنوعی است و قطعا با تولید محتوای جذاب که می تواند یک کلیپ هم باشد می توان بسیاری از مسائل اجتماعی نظیراختلافات خانوادگی ، کاهش ازدواج ، بالا رفتن سن ازدواج و ... را به صورت عمقی حل کرد.
وی تصریح کرد : فضای مجازی همچنین می تواند در انعکاس دست آوردهای انقلاب اسلامی و بخشی از مسائل مذهبی نقش موثری داشته باشد.
امام جمعه میبد خاطرنشان کرد : باید یک شورای تولید محتوای فکری و هیات اندیشه ورز با مشارکت حوزه و دانشگاه تشکیل شود و با توجه به اینکه همه چیز ما در پرتو انقلاب است تولید محتوای جذاب در زمینه های اجتماعی ، دینی ، فکری و مسائل مرتبط به انقلاب مورد عنایت قرار گیرد تا این پایگاه بتواند به عنوان یک مشعل هدایت برای همه شهر ، استان ، کشور و جهان ایفای نقش نماید.

** توجه به فضای مجازی، اهمیت زیادی دارد
فرمانده سپاه الغدیراستان یزد نیز با تشکر از کسانی که در راه اندازی این پایگاه قدم های بلند برداشته اند گفت : به فرموده مقام معظم رهبری با توجه به نقش تاثیر گذاری که فضای مجازی در نشر و گسترش اسلام و دفاع از انقلاب دارد بعد از انجام واجبات دینی باید به آن پرداخت.
وی با اشاره به نقش تاثیر گذار یک کلیپ در فضای مجازی اظهار امیدواری کرد: این مرکز با تولید محتوایی که در زمینه آموزش ، تولید انیمیشن های فاخر و حوزه های دیگر می کند خوراک های خوب ، پاک و طاهر برای خانواده ها و نسل جدید که نسل سر به زیری هستند و مورد تهاجم می باشند فراهم آورد .

** مرکز سایبری، نقش مهمی در شناسایی شبهه ها دارد
همچنین کارآفرین موفق میبدی که نقش مهمی در راه اندازی این مرکز داشته با اشاره به شبهه افکنی ها و حمله هایی که به عقاید اسلامی می شود گفت : با ظرفیت های خوبی که میبد از نظر شخصیت های دینی و علمی دارد این مرکز می تواند شبهات را شناسایی و با استفاده از پتانسیل حوزه های علمیه و دانشگاه ها تولید محتوا در رفع شبهات نماید.
مرتضی صفدری افزود : این مرکز مجهز به سرور مرکزی و 15 استیشن دارد و قابلیت این را دارد که 21 استیشن دیگر اضافه شود و با امکاناتی که دارد اقدام به طراحی وب سایت ، تولید نرم افزارها در ترویج عقاید شیعه و تولید اپلیکیشن ها در راستای کمک به اقتصاد خانواده ها و شهر و...کند.
وی این پایگاه را بازویی شمرد که می تواند یاری گر سپاه و بسیج باشد.
به گفته فرمانده مرکز سایبری مرصاد این پایگاه آموزش کامپیوتر و نرم افزارهای مرتبط و تولید محتوا را در دستور کار خود دارد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.