به گزارش ایرنا احمد ترحمی بهابادی، عصر چهارشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان افزود: تشکیل جلسه ، رایزنی ، ایجاد سامانه و استقرار میز خدمت توسط دستگاهها در راستای حقوق شهروندی اگر چه قابل تقدیر است اما مهم خروجی ها این جلسات است که رضایت مندی ارباب رجوع و تسهیل خدمات را به دنبال داشته باشد.
ترحمی اضافه کرد: تلاش کنیم فعالیت های حقوق شهروندی با دستگاهها همپوشانی داشته باشد تا یک کار اضافی و موازی صورت نگیرد زیرا موزای کاری ، تضییع حقوق شهروندی است.
وی گفت: اینکه صرف جلسه ، کارگروهی در این زمینه تشکیل دهیم و گزارشی ارائه کنیم این مد نظر ما نیست بلکه اگر موازی کاری ها حدف شود در صیانت از حقوق شهروندی کاری صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم گفت: سمن های نقش مهمی در صیانت از حقوق شهروندی دارند.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: در استان سازمان مردم نهادی با موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری نداریم اما در تلاش هستیم سمن ها را به این سمت سوق دهیم و تشکیل 2 سمن در دستور کار داریم.
وی اضافه کرد: روند تکامل جوامع به جایی رسیده است که انسان ها به عنوان شهروندان و کسانی که دارای حقوق برابرند، فراتر از نظام هایی که سلسله مراتب خاص دارند، یک موقعیت اجتماعی وانسانی بالاتر دارند.
خامسی هامانه با بیان اینکه حقوق شهروندی، رعایت این حقوق را در رشد همه جانبه جامعه اثرگذار می داند اظهار داشت:حق شهروندی یکی از مولفه های مهم در جوامع پیشرفته امروزی است .
وی خاطر نشان کرد: همچنین دستگاه های خدمت رسان ستاد سفر تعطیلات نوروزی در سالجاری براساس شاخص های تعیین شده از لحاط حقوق شهروندی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.